Categories: اخبار نساجی

بسته حمایتی اصناف عملیاتی شد

رئیس شورای اصناف کشور گفت: در سه ماه پایانی سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب بسته سیاستی و حمایتی اصناف به این بخش اختصاص یافت که در این خصوص ما خواستار افزایش اعتبارات برای اصناف در سالجاری هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم نوده فراهانی در یک نشست خبری با اشاره به عملیاتی شدن بسته حمایت از اصناف در سال گذشته گفت: در سه ماه پایانی سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب بسته سیاستی و حمایتی اصناف به این بخش اختصاص یافت، اما ما برای سال جاری خواستار افزایش اعتبارات برای اصناف در سالجاری هستیم.

رئیس شورای اصناف کشور افزود: اقدامات زیادی برای جمع‌آوری آمار دقیق واحدهای صنفی آسیب‌پذیر و تولیدکنندگان مختلف، انجام شده است که تا هفته آینده اطلاعات کامل استانی مربوط به وضعیت صنوف و واحدهای آسیب‌پذیر جمع‌بندی شده و به وزارت بازرگانی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل گستردگی فعالیت این بخش، اعتبارات در نظر گرفته شده برای اصناف در سال جاری باید رقمی نزدیک به اعتبارات دیده‌شده برای بسته حمایتی صنعت باشد.

نوده فراهانی همچنین در مورد مالیات اصناف برای سال ۸۹ نیز گفت: تمام واحدها مکلف هستند که اظهارنامه‌های خود را حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیرماه سال جاری تسلیم کنند. در عین حال، هر ساله میزان مالیات نسبت به سال قبل به میزانی افزایش می‌یابد که در امسال نیز برای سال ۸۹ نسبت به سال ۸۸، ۱۵ درصد افزایش مالیات توافق شده است.

به گفته وی، مهلت تحویل اظهار‌نامه‌ها تا ۳۱ تیرماه است، این درحالی است که دو نوع اظهارنامه داریم که در بخش الکترونیکی افراد ۳۰ درصد مالیات را نقدا و باقی را در شش قسط پرداخت می‌کنند. در اظهارنامه‌ی معمولی نیز افراد ۴۰ درصد را نقدا پرداخت می‌کنند و مابقی را آنها در ۶ قسط باید پرداخت کنند. امروز  هم قرار است رسما این افزایش مالیات ابلاغ شود و ما نیز به کل کشور ابلاغ کنیم.

فراهانی با بیان اینکه ندادن اظهار‌نامه‌ها جریمه سنگینی دارد، خاطر نشان کرد: میزان افزایش براساس اتفاق آراء اصناف و با در نظر گرفتن نظارت کارشناسان این بخش بوده است. وی گفت: میزان مالیات برای بند ج با نمونه‌گیری چهار درصد و بند الف و ب با نمونه‌گیری ۱۲ درصد خواهد بود. فراهانی همچنین تاکید کرد که هیچگونه کمبود کالایی در بازار وجود ندارد

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

2 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

3 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

3 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

3 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

3 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

4 روز ago