Categories: اخبار نساجی

بصره و خوزستان تفاهمنامه همکاری اقتصادی و تجاری امضا کردند

 

اهواز- تفاهمنامه توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو استان بصره عراق و خوزستان روزشنبه دراهواز به امضا استانداران دو استان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، براساس این تفاهمنامه که به امضای ‘سیدجعفر حجازی‘ استاندار خوزستان و ‘خلف عبدالصمد خلف‘ استاندار بصره رسید، دو طرف همکاری های خود را در زمینه گردشگری، تردد اتباع دو استان از طریق مرز دریایی، ساخت بازارچه موقت مرزی، ساخت مسکن دربصره، عبور کالاهای ترانزیتی از خاک عراق، کشاورزی، تبادل دانشجو بین دانشگاههای خوزستان و بصره و صدور خدمات فنی مهندسی توسعه می دهند.

‘خلف عبدالصمد خلف’ استاندار بصره در نشست خبری با اشاره به اشتراکات مذهبی، فرهنگی و جغرافیایی دو استان، ضرورت بهره مندی از تجربیات مهندسان و کارشناسان خوزستانی برای بازسازی استان بصره را یادآور شد.

وی گفت: با امضای این تفاهم نامه راه برای گسترش همکاری ها در تمام زمینه ها فراهم شده و امیدواریم شاهد حضور هر چه بیشتر شرکت ها و پیمانکاران خوزستانی در استان بصره باشیم.

استاندار بصره با اشاره به لطمات و صدمات ناشی از جنگ افروزی های دیکتاتور معدوم عراق و تخریب زیربناهای استان بصره براثر جنگهای سه دهه گذشته، اظهار کرد: ما دست نیاز به برادران ایرانی خود دراز می کنیم و آمادگی داریم تسهیلات خوبی برای مشارکت در طرح های صنعتی و عمرانی بویژه ساخت مسکن و شهرک های مسکونی در اختیار آنان قرار دهیم.

وی نیاز استان بصره به مسکن ۲۵۰ هزار واحدی را یادآور شد و گفت: شرکت های انبوه ساز مسکن خوزستان توانایی خوبی درساخت مسکن و شهرک های مسکونی دارند و ما اعتقاد داریم، می توانیم از این توانمندی آنان بهره ببریم.

استاندار بصره در ادامه بر تجهیز مرز شلمچه و تسهیل در تردد اتباع ایرانی از طریق این مرز بین المللی تاکید کرد.

همچنین استاندار خوزستان در این نشست خبری با ابراز خرسندی از سفر هیات سیاسی اقتصادی استان بصره به خوزستان گفت: همه مولفه های همکاری در بخش های مختلف بین طرفین بویژه ساخت مسکن، راه، تزانزیت کالا و اجرای طرح های عمرانی در استان بصره وجود دارد.

سید ‘جعفر حجازی’ افزود: ملت ایران و عراق دشمنان مشترکی دارند و این دشمنان تلاش می کنند، نگذارند دو ملت به هم نزدیک شوند.

وی درمورد امضای تفاهم نامه همکاری بین دو استان خوزستان و بصره گفت: کمیته ای مشترک برای پیگیری و اجرایی کردن بندهای تفاهم نامه و زمان بندی اجرای طرح ها تشکیل خواهد شد.

بنا به این گزارش هیات سیاسی و اقتصادی بصره روز شنبه از پروژه پل کابلی اهواز که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده و همچنین از مراحل ساخت متروی اهواز دیدن کردند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago