Categories: اخبار نساجی

بقایی از عملکرد مناطق آزاد در سال ۹۰ گفت

تین نیوز: دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این مناطق طی سال جاری گفت:این مناطق در این دوره از مدیریت دولت برای توسعه اقتصادی و تجاری فعالیت های بیشماری را آغاز کرده اند.

حمید بقایی با بیان اینکه رشد صنعت، تجارت و گردشگری در گرو جذب سرمایه های داخلی و خارجی از اولویت های کاری این مناطق در سال ۹۰ به شمار می رود گفت:نفوذ در بازارهای هدف بین المللی تنها از طریق معرفی موثر فرصت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد میسر است که در این راستا اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

وی تاسیس شرکت گسترش سرمایه گذاری مناطق آزاد با هدف پیشبرد امور سرمایه گذاری و تسهیل فرآیند توسعه مناطق، ایجاد دفاتر سرمایه گذاری در هر یک از مناطق آزاد و تسریع در معرفی و پذیرش سرمایه گذار، تهیه پکیج های واحد و استاندارد از ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری و حضور در همایش های و گردهمایی های بین المللی فرصت های سرمایه گذاری، را از جمله مواردی برشمرد که در طول سال جاری به طور جدی پیگیری شده است.

بقایی درباره ماموریت اصلی مناطق آزاد در سال ۹۱ نیز با بیان اینکه پیگیری تمامی پروژه های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف و سیاست های تعریف شده است اظهار داشت:این ماموریت ها که به نوعی در اهداف شکل گیری مناطق آزاد کشور گنجانده شده با راهکارها و اشکال گوناگونی همچون جذب سرمایه های خارجی، ایجاد اشتغال و فرصتهای شغلی، ایجاد و کسب درآمد ارزی، انتقال تکنولوژی و اخذ مهارتهای مدیریتی، ایجاد پیوندهای صنعتی میان صنایع داخل مناطق آزاد و ویژه با اقتصاد داخلی و پردازش صادرات و نفوذ در بازارهای هدف بین المللی انجام می شود.

وی درباره فعالیت منطقه آزاد ماکو نیز افزود:منطقه آزاد ماکو یک منطقه نو پا است که به تازگی فعالیت های خود را آغاز کرده و برای رسیدن به سایر مناطق آزاد فعال کشور راه سختى را در پیش رو دارد.

بقایی گفت:همانطور که می دانید این منطقه با توجه به نزدیکی با گمرک بازرگان یکی از مراکز مهم ترانزیت و حمل و نقل کالا در کشور است و با توجه به پیوندهای تجاری و بازرگانی میان ایران و ترکیه؛ این منطقه می تواند حجم مبادلات اقتصادی و تجاری کشورمان با ترکیه را بسیار افزایش دهد.

وی افزود :براین اساس به راحتی می توان گفت منطقه آزاد ماکو محلی برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران ترک خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد :همچنین با توجه به مساحت این منطقه می توان آن را بزرگترین منطقه آزاد کشور دانست که با تکمیل زیرساخت های لازم، ظرفیت های بی شماری در حوزه سرمایه گذاری همچون صنایع سنگین و نیمه سنگین، بازرگانی، ترانزیت و گردشگری را دارا خواهد بود.

وی درباره پروژه های عمرانی و زیرساختی ملى در مناطق آزاد کشور به پل خلیج فارس اشاره کرد و گفت:این پروژه که یکی از بزرگترین پروژه های ملی کشور به حساب می آید در مرحله اتمام تجهیز کارگاه است

به گفته بقایی مراحل احداث این پل که جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل می کند از ابتدای سال آینده ادامه می یابد.
وی از ساخت بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی، اتصال راه آهن چابهار به راه آهن سراسری، تکمیل زیرساخت ها و پروژه عمرانی و شهری در مناطق آزاد اروند و ارس، توسعه صنعت گردشگری در منطقه آزاد کیش به عنوان از جمله اهداف، برنامه ها و پروژه‏های کلان و ملى مناطق آزاد نام برد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

24 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

1 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

1 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago