Categories: اخبار نساجی

بلاروس به هواپیماهای ایرانی سوخت می‌دهد

 


مدیرکل حقوقی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری
از امضای سند همکاری حمل و نقل هوایی ایران با کشور بلاروس و پاکستان خبرداد و گفت: توافق شد که کشور بلاروس به برخی از شرکتهای هواپیمایی ایران سوخت ارایه دهد.

معصومه ابراهیمی در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش پروازها، اظهار داشت: در سفری که به سرپرستی معاون امور بین‌الملل رئیس‌جمهور برای گسترش همکاری‌ها با کشور پاکستان و شرکت در کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و بلاروس صورت گرفت، دو کشور ایران و بلاروس برای بررسی نحوه اجرای توافقات گذشته و راه‌های گسترش تعاملات و مراودات اقتصادی و تجاری دو جانبه، بر گسترش همکاری‌ها تاکید کردند.

وی با اشاره به سفر هیئت سازمان هواپیمایی کشوری ایران به کشور پاکستان، گفت: در این سفر طرفین نسبت به نحوه توسعه همکاریهای حمل  و نقل هوایی با یکدیگر به مذاکره پرداختند و کلیات تفاهم نامه مورد توافق قرار گرفت و امضای این سند همکاری به یک ماه آینده در ایران موکول شد.

مدیرکل حقوقی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: براساس تفاهم نامه با کشور پاکستان، علاوه بر نقاط پروازی لاهور، کویته و کراچی، افزایش نقاط پروازی پیشاور و اسلام آباد هم مطرح شد و افزایش فرکانس پروازی، افزایش شرکتهای هواپیمایی تعیین شده طرفین و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارائه خدمات فنی و مهندسی هواپیمایی کشوری به کشور پاکستان در زمینه آموزش یوزاپ مطرح شد.

وی به سفر معاون رئیس جمهور به کشور بلاروس اشاره کرد و گفت: در این سفر نیز توسعه همکاریهای حمل و نقل هوایی بین ایران و بلاروس از جمله افزایش فرکانس پروازی، افزایش شرکتهای هواپیمایی تعیین شده و نیز ضرورت ارائه تسهیلات فرودگاهی از جمله ارائه سوخت به این شرکتهای هواپیمایی مورد توافق قرار گرفت.

ابراهیمی درباره امضای یادداشت تفاهم حمل و نقل هوایی میان مقامات دو کشور افزود: نتایج مذاکرات با دو کشور پاکستان و بلاروس موفقیت آمیز بود و توافقات حاصله در افزایش سطح مبادلات مابین کشورها تاثیر بسیاری دارد.

گفتنی در حال حاضر ۲ پرواز در هفته بین تهران و مینسک پایتخت کشور بلاروس برقرار است که در فصل تابستان به ۴ پرواز برنامه ای افزایش می یابد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

4 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

6 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

6 روز ago