Categories: اخبار نساجی

بنزین یورو ۴ چگونه قرار است عرضه شود؟

 

در حالی که در مورد چگونگی توزیع بنزین یورو۴ در کشور از ابتدای سال آینده نظرات متفاوتی شنیده می شود، در تازه ترین اظهار نظر مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی ایران، وی به صراحت گفته که این بار بنزین یورو۴ بدون ترکیب با بنزین یورو۲ و تنزل کیفیت آن توسط جایگاه ها عرضه می شود.

جلیل سالاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد چگونگی عرضه بنزین یورو ۴ توسط جایگاه ها توضیح داده که عرضه بنزین یورو۴ مانند آنچه که در عرضه نمادین (۲۹ دی ماه روز پاک ) این بنزین صورت گرفته، انجام خواهد شد.

در مورد چگونگی عرضه بنزین یورو۴ در روز هوای پاک، در همان موقع علی رضا ضیغمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی، یکی از معضلات عرضه بنزین یورو۴ در روز پاک را آماده نبودن جایگاه های عرضه این نوع بنزین اعلام کرده و به خبرنگار ایسنا گفته بود که در آن زمان مسوولان کشور می خواستند بنزین بدون سرب عرضه شود تا مردم بدانند که چنین سوختی در کشور تولید می شود، اما توزیع این بنزین نیاز به مدتی زمان داشا و اگر به ما کمی وقت می دادند، می توانستیم با تصفیه و لجن زدایی از مخازن موجود در جایگاه ها بنزین یورو۴ را عرضه کنیم. اما این اتفاق نیفتاد و ما مجبور شدیم بنزین یورو ۴ را به بنزین یورو۲ تزریق کنیم که به این ترتیب بنزینی که به باک خودرو ها زده شد، بین یورو ۲ و یورو۳ بود.

از سوی دیگر سالاری در مورد عرضه بنزین یورو۴ در سال آینده خاطر نشان کرد: عرضه بنزین یورو ۴ در جایگاه ها به گونه ای نخواهد بود که این بنزین با بنزین یورو۲ مخلوط شود، بلکه به صورت جداگانه عرضه خواهد شد. در واقع برخی از جایگاه ها به جای عرضه بنزین معمولی یا سوپر، بنزین یورو ۴ را عرضه خواهند کرد.

وی با اشاره به این که شرکت ملی پخش در حال بررسی جایگاه ها برای عرضه بنزین یورو ۴ است، از اعلام اسامی این جایگاه ها در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد که اولویت عرضه بنزین یورو۴ با شهر تهران و کلانشهر ها خواهد بود.

این گفته ها در حالیست که پیش از این مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران(ایسنا)، در مورد نحوه ی عرضه محصولات با استاندارد یورو۴ و یورو ۵ در سال آینده اظهار کرده بود که به دلیل آماده نبودن برخی جایگاه ها مجبور هستیم که فرآورده های ارتقا یافته را با محصولات یورو ۲ و ۳ مخلوط کنیم.

البته به گفته ضیغمی، گازوئیل با استاندارد یورو ۵ که قرار است سال آینده در تهران عرضه شود، دیگر نیازی به مخلوط شدن ندارد، اما بنزین یورو ۴ به صورت مخلوط عرضه می شود.

به گزارش ایسنا، توزیع ثابت فرآورده های نفتی از ابتدای سال ۱۳۹۱ در کشور آغاز می شود که از نیمه دوم سال آینده روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین و ۳۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو۴ با اولویت کلانشهر های کشور توزیع خواهد شد.

یکی از دستاورد های عرضه بنزین با استاندارد یورو ۴ ارتقای درجه آرام سوزی (اکتان) است که بر این اساس به تدریج بنزین با اکتان ۹۰ جایگزین بنزین معمولی با اکتان ۸۷ در سطح جایگاه ها می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago