Categories: اخبار نساجی

بنگاه های تولیدی ۸ هزارمیلیارد تومان وام گرفتند

یکی از برنامه های دولت یازدهم برای خروج از رکود و رونق تولید اعطای تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط بود و در این راستا مسئولان دولتی اعلام کردند دولت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است تا حداقل ۷۵۰۰ واحد تولیدی را که با مشکلات بسیار رو به رو شده اند و به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده اند؛ نجات دهد و احیا کند؛ اتفاقی که حالا دولت می گوید در راستای آن گام برداشته است و تاکنون به بیش از ۱۰ هزار بنگاه کوچک و متوسط ( بیش از عدد پیشین اعلام شده) تسهیلات اعطا کرده است.
البته هفته گذشته در حاشیه نشست هفتگی سخنگوی دولت با رسانه‌های گروهی، برخی خبرنگاران از نوبخت سخنگوی دولت پیگیر آمارهای استانی اعطای این ۱۶هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش کسب و کار کوچک شدند که با دستور سخنگو جزییاتی از این تسهیلات در سایت « پایگاه اطلاع رسانی دولت» منتشر شد. اطلاعاتی که نشان می دهد در کل کشور ۵۷ هزار و ۳۰۶ بنگاه کوچک و متوسط برای دریافت وام و تسهیلات اقدام و ثبت نام کرده اند که از بین آن ها ۳۰ هزار و ۴۰۳ واحد به بانک ها معرفی شده اند و در نهایت ۱۰ هزار و ۹۰۲ مجموعه موفق به دریافت تسهیلات بوده اند؛ در واقع می توان گفت از بین واحدهای متقاضی گرفتن تسهیلات کمتر از ۲۰ درصد توانسته اند تسهیلات دریافت کند.
علاوه براین نکته جالب دیگر این آمارها و جدول میزان تسهیلات پرداختی است که مجموعا ۸۲۹۴۴۳۱۵ ( میلیون ریال)بوده در صورتی که مبلغ پیشنهادی اولیه بیش از سه برابر این عدد و ۲۶۳۴۱۱۷۹۵ ( میلیون ریال) بوده است. همچنین این جدول که سایت اطلاع رسانی دولت آن را منتشر کرده به تفکیک به تقاضاهای استانی پرداخته است و براساس آن بیشترین تقاضا برای دریافت تسهیلات و ثبت نام از سوی بنگاه های استان اصفهان و مازندران با ۴۶۳۹ و ۴۵۲۷ واحد صورت گرفته است. و در این بین کمترین تقاضا نیز مربوط به بنگاه های استان های خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان با ۳۵۶ و ۴۱۹ واحد بوده. تعداد بنگاه هایی که برای دریافت تسهیلات درپایتخت یعنی تهران ثبت نام کرده اند هم براساس این جدول ۲۴۷۹ واحد بوده است. همچنین این جدول نشان می دهد که بیشترین تعداد واحدهایی که تسهیلات دریافت کرده اند مربوط به استان اصفهان با ۱۰۰۳ واحد و کمترین مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۸۲ واحد بوده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

18 ساعت ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

18 ساعت ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

5 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

5 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

5 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

6 روز ago