اخبار فرش ماشینی

نمایشگاه فرش ماشینی امسال پر مخاطب تر از همیشه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه فرش ماشینی امسال پر مخاطب تر از همیشه

نمایشگاه فرش ماشینی

همانطور که می دانید نمایشگاه فرش ماشینی و کفپوش برای چهارمین بار برگزار ی موفق خود را در مهر ماه ۱۳۹۱ جشن خواهد گرفت. این نمایشگاه در روزهای ۱۴ لغایت ۱۷ مهر ماه یعنی از روز جمعه تا دوشنبه برگزار می شود.

بسیاری از مدیران عامل و  فروش شرکت های فرش ماشینی حاضر در نمایشگاه به دلیل انتخاب نامناسب روزهای نمایشگاه و ساعات کاری نمایشگاه که تا ساعت ۱۶:۳۰ بعدالظهر است گلایه هایی را مطرح می کنند. آنان اعتقاد دارند با توجه به اینکه روز اول نمایشگاه روز جمعه است و هنوز بازار نمایشگاه به اصطلاح گرم نشده است عملا نمی تواند بازدید کننده را به نمایشگاه بیاورد. همچنین روزهای شنبه ، یکشنبه و دوشنبه نیز به جهت کم بودن ساعت نمایشگاه نمی تواند برای بازدید کنندگان عام و مردم عادی که اغلب درگیر کارهای روزمره و اداری و … هستند مناسب باشد.

همه اینها دغدغه های شرکت های فرش ماشینی است که البته به جاست. مدیران برگزاری نمایشگاه یعنی شرکت اوراسیا نوید تمام تلاش خود را برای افزایش ساعات نمایشگاه به کار بسته اند و نامه نگاری های زیادی را به امید افزایش ساعات کاری نمایشگاه انجام داده اند که البته با توجه به دولتی بدنه سیستم نمایشگاه های بین المللی تهران نمی توان شانس زیادی را برای برگزار کننده درنطر گرفت. قطعا دست شرکت اوراسیا نوید در این بخش بسته است و می تواند تنها به نامه نگاری های خود ادامه دهد و بهانه های درست و یا غلط مدیران نمایشگاه های بین المللی را بشنود.

اما آنچه بیش از همه امیدها را برای اهالی غرفه گذار در این نمایشگاه زنده کرده است این که امسال نمایشگاه فرش ماشینی تهران همزمان با ۴ نمایشگاه دیگر برگزار می شود. نمایشگاه های زیر به طور همزمان با این نمایشگاه برگزار می شود:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نمایشگاه نما و کامپوزیت

نمایشگاه صنعت

نمایشگاه نانو تکنولوژی

نمایشگاه مادر و نوزاد

نمایشگاه فرش ماشینی و کفپوش تهران

حضور این ۵ نمایشگاه در کنار یکدیگر می تواند تعداد بیشتری از علاقمندان را به نمایشگاه بکشاند . هرچند که سیاست شلوغ کردن یک نمایشگاه با نمایشگاه های هم زمان سیاست درستی نیست اما در مورد نمایشگاه های کالاهای مصرفی که مخاطب عام دارد مانند فرش ماشینی این نظریه صدق نمی کند و مخاطبین سایر نمایشگاه های نیز می توانند از غرفه های فرش بازدید داشته باشند.  بنابراین می توان انتظار داشت که نمایشگاه امسال پرمخاطب تر از همیشه برگزار شود.

البته این بحث که اصولا هدف از برگزاری نمایشگاه چیست؟ و آیا اینکه ما به دنبال چه چیزی در این بین هستیم یک بحث عمده و اساسی است  و نظریه های  مختلفی هم درباره آن مطرح است. عده ای هدف را بازار داخلی می دانند و عده ای تمرکز بر این بازار را بیهوده.بنابراین عده ای به دنبال مشتری و مصرف کننده نهایی هستند و دسته دوم چشم به قدم های تجار و بازرگانان عمده داخلی و خارجی دارند. اینکه چه روشی را باید پیش بگیریم اصل قصه است اما مهمتر این است که برند نمایشگاه فرش ماشینی تهران یک برند در حال رشد است و بستر مناسبی برای ایده پردازی و کار.

نکته دیگری که شایسته است بدان اشاره کنم نقش خود شرکت های حاضر در نمایشگاه برای جذب مخاطب است. قطعا و مسلما برگزار کننده نمایشگاه اصلی ترین نقش را از طریق تبلیغات محیطی و … برای جذب مخاطب دارد اما خود شرکت های حاضر هم می توانند فعالیت هایی را به طور مستقیم برای مخاطبان و مشتریان بالقوه و بالفعل خود انجام دهند . مثلا شرکت های حاضر در نمایشگاه می توانند از طریق :

ارسال دعوتنامه پستی

ارسال دعوت نامه های الکترونیکی

ارسال اس ام اس های تبلیغاتی

دعوت به صورت تلفنی

و…

به عنوان ارزان ترین و دم دست ترین راه ها و یا تبلیغات و تیزر های تلوزیونی و رادیویی به عنوان راه های گران تر اقدام به جذب مخاطبین خود به نمایشگاه نمایند که می توانند عاملین فروش ، مشتریان فروشگاه های فرش ، توزیع کنندگان، تجار ایرانی و خارجی و سایر مرتبطین با شرکت باشند.

با یک حساب ساده اگر هر شرکت بتواند از این روش ها که اغلب بسیار  بسیار کم هزینه و ارزان هستند  فقط ۵۰ نفر را به نمایشگاه بیاورند با احتساب اینکه حدود ۱۰۰ شرکت را در نمایشگاه داشته باشیم چیزی در حدود ۵۰۰۰ نفر بازدید کننده تخصصی و درجه ۱ را خواهیم داشت که در واقع مانند مروارید های ارزشمندی در سالن های نمایشگاه خواهند درخشید. شاید هر شرکت در این حالت ۵۰ نفر را به نمایشگاه آورده باشد اما می تواند از مزایای ۴۹۵۰  نفر دیگر هم بهره مند شود.

شایسته است از این فرصت های بزرگ برای ارتقاء یکدیگر استفاده کنیم.

به امید  موفقیت برای همه فعالان صنعت فرش ماشینی ایران

بهنام قاسمی – مجله نساجی کهن

۷۷۲۴۵۷۸۰

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×