گزارش نمایشگاه ها

بهترین نمایشگاه های نساجی مصر کدامند؟

مصر کشوری است که سابقه بسیار زیادی در صنعت نساجی جهان دارد و به عنوان تولید کننده یکی از بهترین و مرغوبترین الیاف پنبه در جهان، در بخش تولیدات پنبه ای از نخ های پنبه ای ظریف و با کیفیت گرفته تا انواع پوشاک پنبه ای کشوری است قدرتمند و اخیرا نیز دولت مصر پروژه های جاه طلبانه ای را در بخش ریسندگی نخ پنبه با ایجاد بزرگ‌ترین کارخانه ریسندگی جهان در مصر را دنبال کرده است.

مصر کشوری در منطقه شمال آفریقاست که با بیش از ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارای بازار داخلی قدرتمندی برای کالاهای نساجی است و نزدیک به ۳۵۰۰ شرکت تولیدی در این کشور مشغول فعالیت هستند.

به همین جهت می توان گفت مصر کشوری است که می تواند محل بسیار مناسبی برای برگزاری نمایشگاه های نساجی باشد چراکه هم بازار داخلی مصر برای شرکت های تامین کننده ماشین آلات ، تجهیزات ، مواد اولیه و سرمایه گذاران خارجی مهیاست و هم بسیاری از شرکت های تولید کننده مصری در بازارهای صادراتی و بین المللی حضور دارند و نیاز به به روز رسانی و پوستری تجهیزات و تامین زنجیره تولید خود.

از مهم‌ترین شهر های نساجی مصر می توان به شهر سادات ، قاهره و الکساندریا اشاره کرد.
نمایشگاه های نساجی مصر نقش مهمی در رشد صنعت نساجی این کشور داشته اند اما به طور کلی نمایشگاه های نساجی مصر بیشتر با هدف تامین نیازهای بازار داخلی به مواد اولیه مانند انواع نخ های تواید شده از الیاف مصنوعی – اکسسوری پوشاک – مواد شیمیایی و به ویژه ماشین آلات صنعت نساجی و پوشاک می باشد.

با توجه به شرایط سیاسی سال های گذشته می توان گفت نمایشگاه های نساجی مصر چندان در بخش افزایش صادرات تولیدات نساجی این کشور موفق نبوده اند و نمایشگاهی با تعداد بالای خریداران خارجی را نمی توان نام برد.

اگر به عنوان یک شرکت خارجی قصد حضور در نمایشگاه های نساجی مصر را دارید باید به این مساله توجه کنید که بازار مصر بازاری با توان خرید بالایی نیست. مثلا اگر محصولات نساجی چرمی تولید می کنید محصولات با قیمت تمام شده متوسط و پایین را در نمایشگاه عرضه کنید.

در مصر داشتن یک نماینده خوب در بخش ماشین آلات نساجی برای فروش بسیار مهم است و از آنجایی که هنوز بخشی از صنعت نساجی مصر در اختیار دولت است داشتن روابط نزدیک با شرکا های دولتی نیز اهمیت دارد چرا که در پروژه های بزرگ دولتی نظیر تاسیس بزرگترین کارخانه ریسندگی جهان در مصر داشتن روابط نزدیک با بخش های دولتی در شرایط برابر رقابتی می تواند تایین کننده باشد.

نساجی مصر تولید ۱۸۸ هزار تن نخ در سال در مقایسه با رقم فعلی ۳۷ هزار تن و تولید ۱۹۸ میلیون متر پارچه در مقایسه با ۵۰ میلیون متر در حال حاضر، هدف گذاری کرده است. این نشان می دهد که مصر استراتژی با رشد قابل توجه در ظرفیت تولید خود را هدف گذاری کرده است.

پنبه مصر به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود به عنوان “طلای سفید” شناخته می شود. پنبه مصری به دلیل استحکام بی نظیرش جایگاه بهترین الیاف طبیعی جهان را حفظ کرده است. مصر سالانه حدود ۱۵۰۰۰۰ هکتار الیاف پنبه تولید می کند، در حالی که صادرات نخ پنبه معادل ۴۰۰ میلیون دلار آمریکا است.

در زیر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ۵ نمایشگاه برتر نساجی در مصر مشاهده کنید:


۱- Cairo fashion and tex

هفتاد و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی مد و نساجی قاهره

بزرگترین نمایشگاه مد در خاورمیانه

تاریخ: ۰۲ تا ۰۴ مارس ۲۰۲۳
مرکز همایش های بین المللی قاهره، مصر

مد و تکس قاهره اولین و تنها نمایشگاه بین المللی تخصصی در زمینه نخ، منسوجات، پوشاک و لوازم جانبی در مصر است.

Cairo Fashion & Tex یک رویداد تایید شده توسط UFI (انجمن جهانی صنعت نمایشگاه) است. نمایشگاهی که به عنوان “رویداد UFI” شناخته می شود، گواهی بر کیفیت بالا است، بنابراین به غرفه داران و بازدیدکنندگان به طور یکسان اطمینان از انجام یک سرمایه گذاری تجاری مناسب را ارائه می دهد.

در سال ۱۹۹۳، اولین نمایشگاه مد و تکس قاهره، به صورت دو بار در سال، یکی در ماه مارس (تابستان – بهار) و  دیگری در سپتامبر (زمستان – پاییز) برگزار شد.
این رویداد زیر نظر وزارت صنعت و بازرگانی و کلیه اتاق های صنعتی برگزار می شود.


Cairo Fashion and Tex در فضای وسیعی (۲۰۰۰۰ متر مربع تا ۴۰۰۰۰ متر مربع) در CICC (مرکز همایش های بین المللی قاهره) برگزار می شود.
چندین وزیر و سفرا در افتتاحیه نمایشگاه ما شرکت کرده اند و تاکنون بیش از ۲۰ کشور مانند (ترکیه – سوریه – اسپانیا – ایتالیا – چین – هند – لبنان – قطر – پاکستان – اردن – کویت و عربستان سعودی در این رویداد شرکت کرده اند. ).


اطلاعات تماس:

Phone: +2 262 33 190
+۲ ۰۱۰ ۱۰۰ ۴۰ ۸۰۰-
info@cairofashiontex.com

info@pyramidsfaireg.com


۲- Destination Africa

نمایشگاه Destination Africa یک رویداد سالانه بین‌المللی که برای صاحبان صنایع نساجی در مصر برگزار می شود. این نمایشگاه تولید کنندگان منسوجات، پوشاک و منسوجات خانگی آفریقا را در یک مکان با خریداران بین المللی گرد هم می آورد تا فرصت های تجاری و فعالیت های تجاری را در سطح جهانی تقویت کنند. 

نمایشگاه Destination Africa با رشد ۷۴ درصدی بازدیدکنندگان از سال ۲۰۱۶ شاهد موفقیت برجسته‌ای بوده است که منجر به افزایش تعداد غرفه‌داران، فضای نمایشگاه و تعداد بازدیدکنندگان محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی شده است.

اطلاعات نمایشگاه:

تاریخ: ۱۹، ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲
مکان: هتل رویال ماکسیم پالاس Royal Maxim Palace Kempinski Hotel
قاهره، مصر
Tel: +20-2-252 710 10
Email: INFO@DESTINATION-AFRICA.ORG

www.destination-africa.org

۳- Stitch & Tex 2022

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات نساجی و پوشاک، فناوری چاپ، نوآوری ها و لوازم جانبی نخ و پارچه.

تاریخ: ۲۰-۲۳ اکتبر ۲۰۲۲
محل برگزاری: مرکز همایش های بین المللی قاهره – شهر نصر

این نمایشگاه به طور انحصاری برای هفتمین سال متوالی به عنوان تنها رویداد تجاری متعهد به ارائه نوآوری های الهام بخش در بخش فناوری های نساجی شناخته شده است. AFRO STITCH & TEX حرکت صعودی و رو به جلو صنایع نساجی را در کل قاره آفریقا به نمایش می گذارد. این نمایشگاه کل طیف فناوری های مرتبط با نساجی، تجهیزات، وسایل، قطعات، لوازم جانبی، برنامه ها و اتصالات را پوشش می دهد.

طیف گسترده ای از مدرن ترین ماشین آلات و تجهیزات نساجی که توسط بازیگران اصلی ماشین آلات نساجی جهان در این نمایشگاه عرضه می شود. AFRO STITCH & TEX به سرعت به عنوان تنها رویداد تجاری حرفه ای متمایز در قاره آفریقا شناخته شده است.

AFRO STITCH & TEX با نشان دادن مدل های کسب‌وکار که پیشرفته‌ترین مفاهیم و خطوط تولید را برای خدمت به بازارهای نساجی پررونق در قاره آفریقا به نمایش می‌گذارد، فرصت‌های غیرقابل جایگزینی را برای سازندگان کلیدی فناوری در جهان ایجاد می‌کند تا دامنه کسب‌وکار خود را در یکی از داغ‌ترین نقاط شغلی دنیا گسترش دهند.


اطلاعات تماس:

۵۰ Shooting Club st., 6th floor, Mohandeseen,
Giza, Egypt.
info@visionfairs.com
www.visionfairs.com
Tel.: +2 (02) 333 55423


۴- Défilé D’Egypte

هدف نمایشگاه Défilé D’Egypte کمک به تجهیز نمودن تولید کنندگان / سازندگان برای شرکت در فضای رقابتی و مقابله با چالش ها و فرصت های آینده است. هدف آن ها ارائه محصولی منحصر به فرد و برتر در زمینه بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاه ها با توجه به سیاست های قیمت گذاری و عنصر زمان بندی برای ورود بازار مصر است. 

– DEFILE D’EGYPTE
برای مد و فشن بزرگسالان (زنانه – مردانه)، محصولات چرمی، کفش، منسوجات و ملزومات آن.

برای پوشاک کودکان، محصولات چرمی و کفش، منسوجات و ملزومات آن

نمایشگاه های بین المللی DEFILE D’EGYPTE در زمین نمایشگاهی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع و زیر نظر وزارت صنعت و بازرگانی مصر برگزار شد.
شرکت کنندگان بزرگترین و معروف ترین تولیدکنندگان مصر و کشورهای مختلف خارجی مانند: ترکیه – لبنان – امارات – سوریه – کره – چین – تایوان – هند – ایتالیا – اسپانیا – فرانسه – آلمان هستند.
بازدیدکنندگان DEFILE D’EGYPTE بیش از ۳۵۰۰۰ نفر (محلی و بین المللی) هستند.

اطلاعات تماس:

Email: info@defiledegypte.com
 defiledegypte@yahoo.com
Phone: + (202) 24019488
+ (۲۰۲) ۲۴۰۳۵۳۴۵
+ (۲۰۱۰) ۲۱۸۹۸۵۵
Fax: + (202) 24051618
Address: 24 A El Obour Buildings – Salah Salem Road,
 Nasr City, Cairo
Postal Code: 11371
Egypt


۵- EGY HOME TEX

صنعت نساجی و پوشاک ۳۰ درصد از تولید صنعتی مصر و ۱۰ درصد از کل صادرات را تشکیل می دهد.
تقاضا برای محصولات منسوجات خانگی مصر در داخل کشور با سرعت ۲۵ درصد سالانه در حال رشد است که دلیل آن افزایش پروژه های بزرگ مسکونی و تجاری است.

در برنامه “چشم انداز ۲۰۲۵ مصر” قرار است این بخش را به طور قابل توجهی گسترش دهد. اهداف استراتژیک شامل ایجاد یک میلیون شغل، آموزش ۷۵۰۰۰۰ کارمند و افزایش صادرات پارچه و پوشاک به ۱۰ میلیارد دلار در سال تا سال ۲۰۲۵ است.

در حال حاضر به عنوان “بازار رو به رشد” برای صنایع نساجی واقع شده است. مصر ویژگی های برتری دارد تا به قطب تجاری و سرمایه گذاری منسوجات نهایی در سراسر منطقه منا تبدیل شود. ارائه تمام اجزای ضروری، از جمله موقعیت جغرافیایی برجسته، مواد اولیه برتر، دستمزدهای پایین، زیرساخت های حمل و نقل درجه یک و هزینه های انرژی پایین.

رشد صادرات منسوجات خانگی مصر حداقل برای ۵ سال آینده ۱۵ درصد (CAGR) برآورد شده است.


اطلاعات تماس:

۵۰ Shooting Club st., 6th floor, Mohandeseen,
Giza, Egypt.
info@visionfairs.com
www.visionfairs.com
Tel.: +2 (02) 333 55423






بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago