Categories: مد و پوشاک

بهترین و بدترین یونیفورم ورزشکاران در مراسم افتتاحیه المپیک

 

تیم های ۲۰۴ کشور شرکت کننده در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن جمعه شب با لباس هایی که بسیاری از آنها نماد سنت و فرهنگ کشورهایشان بود در مراسم افتتاحیه به رژه پرداختند.

به گزارش زلال نیوز  برخی از این لباس ها کار طراحان معروف بود و برخی را طراحان کمتر شناخته شده متناسب با الگوهای سنتی خود طراحی کرده بودند.

تعدادی از کشورها نیز در طراحی لباس هایشان از هیچ سبک خاصی پیروی نکرده بودند.

اما از میان ۲۰۴ تیمی که رژه رفتند لباس برخی از تیم ها بیش از دیگران نظرها را به خود جلب کرد. گاهی از روی زیبایی رنگ و مدلشان و گاهی از روی بی سلیقگی طراحان.

یکی از بدترین لباس ها متعلق به تیم بریتانیا بود. لباس سفید رنگ تیم بریتانیا با یقه های طلایی چیزی شبیه لباس ورزشکاران المپیک ۱۹۸۴ بود.

اما لباس تیم آمریکا که قبل از شروع بازی ها به دلیل تولیدشان در چین جنجال های زیادی به راه انداخت، در زمره بهترین لباس ها بود. ورزشکاران این کشور در لباس های روز افتتاحیه شبیه قهرمانان شده بودند.

لباس ورزشکاران جمهوری چک با چترها و چکمه های آبی کمی جسورانه به نظر می رسید اما زیبایی خاصی نداشت و از این لحاظ در دسته بدترین لباس ها جای گرفت.

یونیفورم تیم سوئد از پرچم این کشور الهام گرفته بود که زمینه ای به دو رنگ آبی و زرد و شلوار یا دامن های خاکستری داشت. لباس این تیم جزء بهترین ها بود.

کانادا یکی از معدود کشورهایی بود که نام آن کشور روی لباس ورزشکاران حک شده بود. کاری که تا حدی از مد افتاده و لباس آنها را در گروه بدترین ها قرار داده است.

لباس تیم برزیل به دلیل دامن های سبز و زردش برای ورزشکاران زن انتخابی پر خطر و کمی زننده بود اما در نهایت جز بهترین ها جای گرفت.

ترکیب دو رنگ صورتی و آبی یکی از مصادیق مد در اوایل دهه ۱۹۹۰ بود. ترکیبی که آلمان از آن برای لباس ورزشکارانش استفاده کرد و آن را به یکی از بدترین لباس ها تبدیل نمود.

از دیگر لباس های زیبا، یونیفورم های قرمز و خاکستری تیم سوییس بود. ترکیبی چشم نواز از دو رنگ متضاد.

لباس تیم اوکراین می توانست با اندکی تغییر یکی از بهترین ها باشد اما با شکل کنونی و طراحی های از مد افتاده اش در گروه بدترین ها است.

لباس تیم هلند به ویژه به دلیل ترکیب زیبای دو رنگ سرمه ای و نارنجی از یکی از بهترین لباس های مراسم افتتاحیه بود.

با وجود این یونیفورم های سیاه، نارنجی و زرد مالزی که از رنگ پوست بدن ببر الهام گرفته بود، جذابیت زیادی نداشت و جزء بدترین ها بود.

در مورد تیم جاماییکا، لباس های زرد ورزشکاران این کشور در نگاه اول کمی چشم را آزار می داد اما ترکیب آنها با شلوار و دستمال گردن ، حس خوبی را دربیننده ایجاد می کرد. از این نظر یونیفورم جاماییکا جزء بهترین ها است.

لباس تیم نیوزیلند به دلیل یکنواختی که از لحاظ رنگ داشت برای بیننده کسل کننده بود و به همین دلیل یکی از بدترین یونیفورم ها است.

یونیفورم های طرح ‘جرجیو آرمانی’ تیم ایتالیا بسیار خوش دوخت بود اما شاید بهتر بود برای زنان کمی زنانه تر دوخته می شد با وجود این در دسته بهترین ها است.

در بین بدترین لباس ها از نظر بسیاری لباس تیم مکزیک در صدر است. یونیفورم ورزشکاران این تیم ترکیبی از سنت های مختلف به رنگ های متفاوت بود.

پاریس پایتخت مد جهان است و یونیفورم ورزشکاران فرانسوی به خوبی این را نشان داد. لباس آنها مرتب، ساده و کلاسیک بود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

انقلاب دیجیتال در صنعت فرش ایران: نقش واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش

مقدمه فرش ایرانی، گنجینه‌ای از هنر و فرهنگ ایران زمین، قدمتی چند هزار ساله دارد.…

1 روز ago

آقای رسول پیرهادی: از طراحی فرش دستباف تا نوآوری در سنت

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه وارد حرفه طراحی فرش دستباف شدید؟ بنده…

5 روز ago

اجلاس سالانه فدراسیون جهانی تولیدکنندگان نساجی

اجلاس سالانه فدراسیون بین‌المللی صنایع نساجی جهان، به عنوان بزرگترین انجمن فعال در زمینه صنایع…

1 هفته ago

۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان در ۵ ماه نخست امسال

فرماندار ویژه کاشان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان…

1 هفته ago

انصراف کلیه تولید کنندگان موکت از حضور در نمایشگاه فرش تهران

کلیه تولیدکنندگان موکت به دلیل عدم فراهم شدن فضایی متناسب با شأن و توقعات بازدیدکنندگان…

1 هفته ago