Categories: اخبار نساجی

بهره برداری از ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۹۵

 

مدیر طرح‌های شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به اولویت بندی ۶۰ طرح پتروشیمی گفت: ۱۵ طرح در اولویت اول قرار دارند که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به ظرفیت ۸.۵ میلیون تن به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه شاهدایی گفت: با توجه به تعداد بالای این طرح‌های توسعه ای و پیشرفت فیزیکی متفاوت این طرح‌ ها را اولویت‌بندی کردیم چنانچه طرح‌های بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد را در اولویت اول قرار دادیم تا نظارت، همیاری و کمک به آنها پیش از بقیه طرح‌ها انجام شود. همچنین طرح‌های با پیشرفت از ۲۰ تا ۶۰ درصد در اولویت دوم و از یک تا ۲۰ درصد در اولویت سوم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این ۶۰ طرح مجموعاً ۳۳.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد و ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی را دو برابر می‌کند چنانچه ظرفیت فعلی ۶۰ میلیون تنی به ۱۲۰ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد و تا پایان ۹۴ حدود ۶ یا ۷ طرح به ظرفیت ۲.۷ میلیون تن و در پایان سال ۹۵ حدود ۸ طرح دیگر به ظرفیت ۵.۸ میلیون تن راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر طرح‌های شرکت ملی پتروشیمی با بیان این که ۶ طرح پتروشیمی در اولویت دوم و ۳۹ طرح در اولویت سوم قرار دارند گفت: طرح‌های اولویت دوم از سال ۹۶ شروع به ورود به مدار می‌کنند و عمدتاً فاینانس آنها فعال شده است و طرح‌های اولویت سوم با مشکلات اجرایی به خصوص فعال نشدن فاینانس و همین طور رفع تحریم‌ها مواجه هستند.

شاهدایی گفت: بیشترین مشکل طرح‌های پتروشیمی در دست اجرا، تأمین فاینانس است اما مشکلات دیگری از جمله آورده سرمایه‌گذاران، تأمین خوراک در بالادست، تأمین دانش فنی، تأمین تجهیزات و اقلام و گرفتن خدمات از شرکت‌های معتبر خارجی از جمله دیگر مشکلات این پروژه‌هاست که بخشی از آنها به شرایط تحریم باز می‌گردد و امید است با توجه به فضای جدید به وجودآمده بتوانیم جهش دوباره صنعت پتروشیمی ایران را رقم بزنیم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

3 ساعت ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

1 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

1 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

2 روز ago

استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

2 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

2 روز ago