Categories: اخبار نساجی

به اسم حمایت از تولید اجازه رانت خواری به کالای غیر کیفی ندهیم

 

به اسم حمایت از تولید اجازه رانت خواری به کالای غیر کیفی ندهیم

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی وصنایع و معادن تهران می گوید :به اسم حمایت از تولید نباید اجازه رانت خواری برای تولید بی کیفیت و مجازی داد و بدون تردید حمایت از تولید ملی با حمایت یکجانبه از تولید کننده محقق نخواهد شد.

محمد حسین برخوردار در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: سیاستگذاران باید از تولید واقعی و با کیفیت مراقبت،محافظت و حمایت کنند و وجه تمایز آن را با تولید مجازی در سیاستگذاری ها لحاظ کنند.

وی اعتقاد دارد : نامگذاری امسال تکالیفی را به عهده بخش‌های مختلف گذاشته است که وظیفه تولید کننده در قبال بسته های حمایتی، مسئولیت سنگینی بر عهده خواهند داشت .

این فعال بخش خصوصی بر ضرورت درک صحیح از مقوله تولید و مفهوم حمایت آن تاکید کرد و گفت : با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با نام ‘ تولید ملی ، حمایت ازکار و سرمایه ایرانی ‘ لازم است تا بازتعریفی مشخص از این مفهوم ارایه گردد .

از نظر وی ، نگاهی به سال های گذشته نشان می دهد که سلسله نامگذاری ها، ارتباط خوب و معناداری با یکدیگر دارند به نحوی که می تواند به بالندگی اقتصاد کشور منتهی شود.

وی درعین حال تاکید کرد : لازمه توسعه و بالندگی اقتصاد ، درک صحیح از مفهوم تولید و حمایت است و در این رهگذر تدوین بسته‌های هم پوشانی تولید و حمایت می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

رییس مجمع عالی واردات تصریح کرد : در بازتعریف مقوله تولید به طورمشخص باید به این موضوع پرداخته شود که کدام تولید شایسته حمایت است؟ و تولید کننده شایسته کدام است؟ دراین میان قدر مسلم منافع ملی ایجاب می کند که حمایت از تولید، شامل هر تولیدی نباشد و تولید‌کنندگان باید محصولات با کیفیت و قیمت تمام شده مناسب عرضه کنند.

وی افزود: محصولات تولیدی باید بر اساس مزیت های نسبی تولید منطقه ای در کشور و مبتنی بر کیفیت جهانی باشند تا بتوانند در عرصه رقابت جایگاه مناسبی را برای خود ترتیب دهند. بدون تردید مصرف کننده ایرانی برای خرید تولید‌ات داخلی با کیفیت رغبت نشان خواهند دهند و خواهند پذیرفت که خارجی بودن کالا موید کیفیت آن نیست.

برخوردار در ادامه به ضرورت بازتعریف بسته های حمایتی از تولید اشاره کرد و افزود:اصولا باید به این موضوع به دقت توجه شود که به چه مجموعه ای و به کدام ابزار ها حمایت گفته می شود؟ نباید حمایت به گونه ای باشد که نهایتا به ایزوله کردن تولید و شکننده نگه داشتن آن منتهی شود.

وی در خصوص ارتبط ذاتی تولید و تجارت اظهار داشت: تولید با کیفیت و چابک مبتنی بر تسهیل فرایندها ،تقویت زیرساخت ها و توسعه پشتیبانهای تولید است و تجارت و علی الخصوص تجارت جهانی در صورت مدیریت صحیح می تواند بهترین پشتیبان برای تولید ملی باشد.نباید به تجارت به دیده رقیب تولید نگاه شود . حذف واردات ضروری وکیفی به بهانه رقیب تولید، نوعی حمایت از تولید نیست .

از نظر این فعال بخش خصوصی ، امروزه توجه خرد جمعی جهانی به سمت سیاست هایی معطوف گردیده که محیط فعالیت های بخش خصوصی را توسعه بخشیده و موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری را از میان بردارند و ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری این سال نیز در همین راستا است .

وی گفت : رهبری از دهه چهارم انقلاب یعنی از ۴ سال گذشته، عناوین اقتصادی را برای نامگذاری هر سال برمی گزینند .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago