Categories: اخبار نساجی

بودجه ۶۳هزار میلیارد تومانی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها / ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تولید

 

    بر اساس تبصره هدفمندی یارانه‌ها بودجه ۶۳۲هزار میلیارد ریال برای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای کمک به تولید اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها پیشنهاد خود برای الحاق به لایحه بودجه ۹۳ را در قالب یک تبصره ارائه کرد.

تبصره ۲۱- به منظور حسن اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸ به دولت اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۳ منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور و منابع یارانه‌ای آن را با استفاده از انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیرنقدی و خدمات بیمه‌ای بین خانوارهای هدف و نیازمند توزیع و با اولویت بخش تولید به شرح زیر اجرا نماید:

الف- درآمد حاصل از اجرای قانون مذکور در سال ۱۳۹۳ با مبلغ ۶۳۲ هزار میلیارد ریال شامل موارد زیر می‌باشد: ۱-تا مبلغ ۵۱۹هزار میلیارد ریال از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع مواد ۱ و ۳ قانون مذکور. ۲-تا مبلغ یکصدو ۱۳هزار میلیارد ریال یارانه نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در این قانون. ب-منابع حاصل از افزایش قیمت برق به حساب خاصی نزد خزانه واریز و بر اساس مفاد ماده ۸ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به صنعت برق اختصاص می‌یابد. به منظور تقویت منابع صنعت برق و حضور فعال بخش خصوصی، منابع حاصل از افزایش قیمت‌های برق در سال ۱۳۹۳ از شمول ماده ۱۲ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خارج و در اختیار صنعت برق قرار می‌گیرد. ج-منابع مندرج در جزء الف به شرح زیر هزینه می‌گردد: ۱-تا مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال در اجرای ماده ۸ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با اولویت کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی. ۲-تا مبلغ ۵۳۲هزار میلیارد ریال به منظور پرداخت نقدی و غیرنقدی و تقویت نظام سلامت موضوع ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها. ۳-جابجایی تا ۱۰درصد در موارد فوق مجاز است. مبلغ ۲۰هزار میلیارد ریال بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار موضوع ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها(پوشش‌های بیمه‌ای و حمایت‌های اجتماعی) اختصاص می‌یابد. د-در شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر و یا آلوده به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست،‌ عوارض خاص توسط هیئت وزیران برای مقابله با آلودگی محیط زیست و کمک به توسعه حمل و نقل عمومی وضع می‌شود تا به صورت درآمد-هزینه به مصرف برسد. آئین‌نامه اجرایی این تبصره ظرف سه ماه توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نفت،‌ نیرو و صنعت، معدن و تجارت تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. بند الحاقی-یارانه نقدی صرفاً به سرپرستان خانوارهای متقاضی نیازمندی پرداخت خواهد شد که مجموع درآمد سالیانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد و در موعود تعیین شده به مراکز ثبت نام مراجعه نمایند. چنانچه پس از تحقیق مشخص گردید که اشخاص با درآمد بیشتر از مبلغ فوق اقدام به دریافت یارانه کرده‌اند به میزان سه برابر یارانه دریافتی جریمه خواهند شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

2 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

4 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

4 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

4 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

4 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

5 روز ago