Categories: اخبار نساجی

بیانیه انجمن های اسلامی اصناف و بازاریان در حمایت از قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در بیانیه‌ای حمایت بازارهای اسلامی، اصناف و کسبه را از قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، به‌دنبال اعلام نظرهای بعضی از افراد به‌عنوان نمایندگان اصناف و بازاریان، «احمد کریمی اصفهانی» دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار به‌عنوان رئیس قدیمی‌ترین و معتبرترین نهاد برخواسته از جامعه اصناف و بازار، در مورد قانون کسب‌و‌کار اعلام نظر کرد.

انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار که از ریشه‌دارترین مجموعه‌های مبارزات اسلامی در قبل از انقلاب و از تلاش‌گران مهم بازسازی اقتصادی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حامیان رزمندگان در دوران دفاع مقدس است، پیوسته تلاش کرده در فراهم کردن ساختارهای عملی برای رسیدن به اقتصاد عادلانه و پایدار، قدم بردارد.
بسیاری از اعضای جامعه انجمن بازار و اصناف در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضوری فعال و مؤثر در نهادهای انقلابی داشته و پیوسته با اعتقاد راسخ به‌دنبال تحقق آرمان‌های الهی در اقتصاد ایران اسلامی بوده‌اند.
اعضای این انجمن‌ها که بدنه اصلی فعالیت اقتصادی بخش خصوصی را تشکیل می‌دهند، همواره تلاش کرده اند از روش‌های قانون‌مند، مسؤولان و تصمیم‌گیران کشور را به تصویب و اجرای قوانین اسلامی دعوت کنند.

از سوی دیگر، اعضای این انجمن‌ها که از نظر پایداری و استقامت در دفاع از ارزش‌های اسلامی و ملی مورد وثوق و امین روحانیت و مردم بوده‌اند، به‌عنوان نهادهای اسلامی مردمی، دلسوزانه به‌دنبال ارتقای جامعه اسلامی و تحقق آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند.

«احمد کریمی اصفهانی» در نامه‌ای به شورای نگهبان، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را ناشی از عدم اجرای نظام اقتصادی عادلانه اسلام دانست و تأکید کرد: «اگر قوانین براساس فقه اسلام تصویب و اجرا شود، مردم شیرینی معیشت را درک خواهند کرد.»
وی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد اصل۴۴ قانون اساسی و سند چشم‌انداز ۲۰ساله را راه‌گشای مشکلات مردم دانست و اقدامات مجلس هشتم در این راستا را مورد تأیید قرار داد.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار، تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار را اقدامی شایسته دانست و مراتب تقدیر و تشکر بازارهای اسلامی از این اقدام مجلس را اعلام کرد.
کریمی‌اصفهانی در ادامه نامه‌ای که از طرف بازاری‌های اسلامی و اصناف و کسبه به شورای نگهبان نوشته است، با تأیید قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار، از این شورا درخواست کرده است که براساس فقه مترقی و عدالت‌گستر اسلامی و رهنمودهای ولی‌فقیه در بررسی این قانون کارآفرین تسریع کنند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

3 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

4 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

4 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

4 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

5 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

5 روز ago