اخبار نساجی

ارز مرجع به هیچ کدام از صنایع داده نشده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ارز مرجع به هیچ کدام از صنایع داده نشده است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اختصاص ارز مرجع برای واردات کالاهایی به جز اقلام اساسی و دارو را تکذیب کرد.

محسن صالحی نیا درباره این‌که چرا ارز مرجع به واردات کالاهای غیر ضروری اختصاص یافته اما این کار برای واردات مواد اولیه صنعتی انجام نشده است؟ گفت:‌ برخی صنایع اعتقاد دارند که ممکن است گروه‌های کالایی بعد از اقلام اساسی و دارو برای واردات ارز مرجع بگیرند در حالی که اصلا این طور نیست و ما آن را تکذیب می‌کنیم.

وی افزود: هم اکنون اصولا امکان دریافت ارز مرجع برای واردات کالاهای غیر ضروری دست‌کم از سوم مرداد ماه امسال امکان‌پذیر نیست.

صالحی‌نیا افزود: هیچ کدام از صنایع برای واردات مواد اولیه ارز مرجع نمی‌گیرند و ما در تلاش هستیم که اختلال بوجود آمده در واردات مواد اولیه صنعتی را برطرف کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال تغییر نرخ پایه ارز در گمرک برای ترخیص کالا گفت: فعلا پیشنهادی برای تغییر این نرخ که براساس قانون ۱۲۲۶ تومان است ارائه نشده است و کالاها بر اساس همین نرخ ترخیص می‌شوند.

معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با رد این خبر که ارز مورد نیاز برخی از صنایع با وجود گشایش ال.سی پرداخت نشده است، گفت: از مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومانی که قرار بود تحت عنوان صیانت از تولید به کارخانه‌ها داده شود، تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×