Categories: اخبار نساجی

بیش از۲۰ میلیون تن کالا از مرزهای زمینی و آبی صادر شد

 

طی ۴ ماهه ابتدای سال جاری در مجموع ۱۳ میلیون و ۷۴۲ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد کشور و ۲۰ میلیون و ۹۸۶ هزار تن کالا از مرزهای کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان واردات ۱۵ درصد و صادرات کالا ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان در این زمینه افزود: در پی اقدامات موثر وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه بهبود زیرساخت های حمل و نقل و تسهیل در امر صادرات و ترانزیت کالا از مرزهای جاده ای کشور با همکاری و توانمندی بخش های خصوصی و حمایت های لازم از سوی دولت روند صادرات در سطح خوبی روبه رشد بوده است.

فرامرز مداح گفت: از مجموع کالاهای صادر شده ۲۴ درصد نفتی و ۷۶ درصد غیرنفتی بوده و از مجموع کالاهای وارد شده ۵ درصد کالاهای نفتی و ۹۵ درصد غیرنفتی بوده اند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع واردات و صادرات سهم جاده ۸ درصد، راه آهن ۲ درصد و سهم دریا ۹۰ درصد می باشد، اظهار داشت: از مجموع کالاهای صادر شده، ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار تن کالا از طریق مرزهای جاده ای از کشور خارج و ۵۰۶ هزار تن کالا از طریق مرزهای جاده ای به کشور وارد شده است.

وی در زمینه عملکرد مرزهای جاده ای در واردات کالا به کشور افزود: از میان مرزهای جاده ای کشور، مرز بازرگان با سهم ۶۳ درصدی فعال ترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می رود و پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه با ۱۳ درصد در رده بعدی قرار دارند.

وی افزود: عملکرد مرزهای جاده ای در زمینه صادرات کالا از کشور نشان می دهد، مرز بازرگان با ۲۶ درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای دوغارون با ۱۵ درصد و آستارا با ۱۳ درصد قرار دارند.

مدیرکل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه سهم کامیون های ایرانی در صادرات کالا ۶۰ درصد و در جابه جایی واردات کالا ۴۶ درصد بوده است، افزود: از مجموع کالاهای صادر شده بیشترین میزان به افغانستان و ترکیه صادر شده و از مجموع کالاهای وارد شده نیز بیشترین میزان متعلق به ترکیه و آذربایجان بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت مذکور، ۷۶ هزار نفر مسافر توسط ۸۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه مسافری وارد کشور شدند، افزود: در جابه جایی این مسافران سهم اتوبوس ۴۳ درصد، مینی بوس ۶ درصد و سواری ۵۱ درصد است.

همچنین تعداد ۱۳۸ هزار نفر توسط ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس ۵۷ درصد، مینی بوس ۲ درصد و سواری ۴۱ درصد بوده است.

مداح درخصوص آمار تردد وسایل نقلیه مسافری در مرزهای کشور، گفت: در این مدت بیشترین تردد وسایل نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با ۳۲ درصد و بیله سوار با ۱۸ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مسافران وارد شده به کشور ۴۲ هزار نفر مسافر خارجی و ۳۵ هزار نفر مسافر ایرانی بوده اند و از مجموع مسافران خروجی از کشور ۵۵ هزار نفر خارجی و ۸۳ هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاده ای کشور خارج شدند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago