اخبار نساجی

چه بخریم چه نخریم؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

چه بخریم چه نخریم؟

کم پیش می‌آید یک نفر قبلا از موبایل و تلفن استفاده کرده باشد و بعد بتواند همچنان چیزی در ابعاد Note را گوشی‌صدا بزند!

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران ممکن است بگویید اطلاعات کافی برای «درست خرید کردن» را ندارند اما من می‌گویم می‌توان چنین اطلاعاتی را خیلی ساده به دست آورد. همین حالا میلیون‌ها صفحه اینترنتی درباره گوشی‌های موبایل نوشته شده است.روزنامه‌ها و مجله‌های زیادی وجود دارند که چنین کاری انجام می‌دهند. بین فامیل، دوستان و همکاران هم می‌توان آدم‌هایی پیدا کرد که می‌دانند کدام گوشی‌ها مناسب‌تر هستند.

ارزان قیمت‌ها؛ Mini 2 به جای Mini

همیشه به این شکل اتفاق می‌افتد؛ شما می‌گویید کارآیی دستگاه خیلی مهم نیست و پایتان را در یک کفش می‌کنید که حتما ارزان قیمت‌ترین محصول موجود در بازار را می‌خواهید. سایر بازارها را نمی‌دانم ولی در بازار موبایل‌ها هنوز هم می‌توان یک گوشی ارزان خوب پیدا کرد. تنها یک شرط وجود دارد: سامسونگ Galaxy Mini نخرید!

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این تلفن یک سال پیش فوق‌العاده بود و ما را هیجان زده می‌کرد. دوباره به جمله قبل بروید و «یک سال پیش» را تکرار کنید. در آن زمان متوجه شدیم گوشی‌های آندرویدی لازم نیست حتما بالای ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشته باشند. Galaxy Mini یک آندرویدی به تمام معنا بود با همه امکانات لازم و البته ظاهر فوق‌العاده. وزن سبک آن یک نقطه قوت بزرگ به حساب می‌آمد. همین طور ترکیب رنگی که تولید‌کننده تصمیم گرفت از آن استفاده کند. همه اینها در کنار هم این مدل را به گوشی موفق در بازار تبدیل کرد. حضور Galaxy Mini در بازار همچنان ادامه دارد اما با گذشت یک سال حالا چه عقیده‌ای داریم؟ سامسونگ Galaxy Mini 2 وارد بازار شده است

دوسیمکارته‌ها؛ فقط Desire V

به هزار و یک دلیل بعضی مردم مجبور هستند دو سیمکارت داشته باشند. اینکه بقیه چه فکری درباره‌شان می‌کنند یک طرف و مشقت حمل و نقل دو تلفن هم یک طرف! شما مجبور می‌شوید وسایل بیشتری را از کوله خود حذف کنید، دو شارژر همراه داشته باشید و دو «دفترچه تلفن» را به روز نگه دارید.

اولین راه چاره استفاده از تلفن‌های دوسیمکارته بود. ما مدل‌های مختلفی را امتحان کردیم، از گوشی‌های چینی گرفته تا چند مدل نوکیا و سامسونگ و موتورولا. ولی در نهایت هیچ کدام آنها راضی‌کننده نبودند. غیبت سیستم عامل محبوبی مثل آندروید مهم‌ترین عامل این تجربه شکست خورده به حساب می‌آمد. حالا HTC با Desire V اینجاست؛ با آندروید و صفحه نمایش لمسی. این یک موقعیت فوق‌العاده است که از مدت‌ها پیش انتظارش را می‌کشیدیم

چهار هسته‌ای‌ها؛ S III به جای One X

تولیدکننده‌ها به‌محض اینکه فکر می‌کنند بازار نیازمند هیجان تازه است، یک خرگوش جدید از داخل کلاه بیرون می‌کشند. در مورد پردازنده‌های چهار هسته‌ای این کار جواب داد. ما فکر می‌کنیم موبایل خوب، تلفنی است که چهار هسته داشته باشد. با همین توجیه از One X در بدو ورود به بازار استقبال‌کردیم. حالا می‌دانیم از نظر‌سخت افزاری، امکانات، پشتیبانی و بقیه چیزها در حد «عالی» نیست. وقتی به جدول قیمت یکی، دو هفته پیش نگاه می‌کردم، متوجه شدم برای خرید آن همچنان باید بهایی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کرد.

اگر جای شما بودم به جای آن سامسونگ Galaxy S III می‌خریدم. محصول سامسونگ هم پردازنده چهارهسته‌ای دارد، از صفحه نمایش بزرگ و شفافی برخوردار است و یک میلیون و ۲۰۰ تومان فروخته می‌شود. اگر بخواهم درباره برتری‌های Galaxy S III نسبت به One X بنویسم به‌چند صفحه روزنامه نیاز‌داریم. پس به ذکر همین نکته کوتاه بسنده می‌کنم که با Galaxy S III تکنولوژی‌های موبایلی به‌روزتر و هیجان‌انگیزتری را در اختیار خواهیم داشت..

QWERTYها؛ Chacha به جای گلکسی یانگ Pro

اپل، آیفون ۵ را معرفی می‌کند، این محصول محبوب می‌شود و رکورد جهانی فروش جهانی را می‌شکند! (البته همچنان به‌پای فروش ۲۵۰ میلیون عددی نوکیا ۱۱۰۰ نمی‌رسد.) با این حال من همچنان به یک QWERTY عشق می‌ورزم. در یک سال سپری شده بالاخره از نوکیا سری E محبوبم دست کشیدم. این کار به خاطر تجربه آندروید بود. بعد یک سامسونگ گلکسی یانگ Pro به دست گرفتم. نمی‌توانم توصیف کنم به خاطر این تصمیم چقدر احساس پشیمانی می‌کنم. کافی است یکی از آنها را به دست بگیرید تا بفهمید ما پس از گلکسی یانگ Pro به تعریف جدیدی از کلمه «فاجعه» نیاز داریم. خوشبختانه خیلی زود با Chacha ساخت HTC آشنا شدیم. این دو به غیر از صفحه کلید کامل، هیچ شباهت دیگری ندارند. کیفیت صفحه نمایش Chacha به وضوح بهتر است. همین طور کیفیت ساخت، دکمه‌ها و دوربین. باید بگوییم کارکردن با رابط کاربری HTC Sense هم لذت بخش‌تر از TouchWiz بود. در بعضی‌سایت‌ها ادعا شده عمر‌باتری‌گلکسی‌یانگ Proبه ۱۷ ساعت و نیم می‌رسد. ما این مسئله را هم رد می‌کنیم.

متوسط‌ها؛ Xperia U به جای Arc S

وقتی «سونی‌اریکسون» منحل‌ شد، ما‌خیلی غمگین نشدیم. آنها تقریبا تمام خاطره‌های‌ خوب مشترکمان را با W800i یا K750i نابود کرده بودند. با این حال می‌توانیم حساب Arc S را جدا کنیم. این گوشی عالی بود؛ هم از نظر ظاهر و هم از نظر توانایی‌ها. مدت زیادی از عرضه آن به بازار می‌گذرد و ما همچنان شاهد دلبری Arc S پشت ویترین مغازه‌ها هستیم. می‌توانید آن را بخرید ولی توصیه‌اش نمی‌کنیم. ما عاشق‌دسته متوسط‌ها هستیم. در بین آنها همیشه می‌توان یک‌گوشی خوب و به‌درد بخور پیدا‌کرد که در‌عین ‌کارآیی مناسب، سعی نمی‌کنند فشار زیادی به جیب صاحبشان وارد کنند. در حال حاضر سونی بدون همکاری رفیق سوئدی، اکسپریاهای U،S و P را به رینگ مبارزه فرستاده است. آنها Sola، Miro، Tipo، Go و Neo L را هم‌دارند که صرف‌نظر از اسم‌هایشان گوشی‌های به‌درد بخوری هستند. به جای سونی اریکسون‌های قدیمی ‌یکی از آنها را بخرید

چند اینچی‌ها؛ دیگر Note نخرید

وقتی به سراغ سامسونگ گلکسی Note می‌روید، می‌گویم شما یک کاربر معمولی تلفن همراه نیستید. خیلی کم پیش می‌آید یک نفر قبلا از موبایل و تلفن استفاده کرده باشد و بعد بتواند همچنان چیزی در ابعاد Note را گوشی‌صدا بزند! با این حال من همچنان به صدای وسوسه درونم گوش می‌دهم که می‌گوید Note عالی است. از بسیاری لحاظ حق با «وسوسه‌درون» است. اگر یک بار با Note کار کنید دیگر هیچ صفحه نمایشی شما را راضی نخواهد کرد (حتی رتینای اپل!) با این حال اگر شما هم دچار «وسوسه درون» هستید، باید به شنیدن هر روزه‌اش عادت کنید. ما خبر داریم سامسونگ در حال ساخت نسخه دومNote است که قرار شده به خوبی ارتقا پیدا کند. این گوشی به زودی در بازار خواهد بود

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×