Categories: مد و پوشاک

تاکید وزیر ارشاد بر همکاری دستگاه ها برای ساماندهی مد و لباس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتقاء سطح فرهنگ حجاب و عفاف در کشور را در گرو همکاری تمامی نهادهای دولتی و خصوصی با فعالیت های بنیاد ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی دانست.
«سیدمحمد حسینی» روز یکشنبه در مراسم افتتاح بنیاد ملی مد و لباس اسلامی و ایرانی افزود: اجرایی کردن طرح های کارگروه مد و لباس از مهمترین فعالیت های این بنیاد به شمار می رود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این راه با توان تمام یاریگر آن است.
وی ادامه داد: در گام دوم اجرایی فعالیت های این مرکز فرهنگی و ملی، از تمامی دستگاه های دولتی به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت که بخش ساماندهی فعالیت های صنف پوشاک را برعهده دارد و همچنین بخش خصوصی درخواست می کنیم که با تعاون و همدلی هرچه بیشتر، برای رسیدن به الگوی مناسب مد و لباس ایرانی و اسلامی، از فعالیت های زیرساختی و فرهنگی حمایت کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر اینکه بنیاد ملی مد و لباس نهادی خصوصی است که با حمایت وزارت ارشاد به فعالیت های خود ادامه می دهد، از رسانه ها خواست ؛ پیش از آنکه با رویکردی انتقادی به فعالیت های این نهاد توجه کنند، در فکر ارائه پیشنهادهای سازنده برای موفقیت و دستیابی به هدف متعالی این بنیاد در راستای برنامه های کلان فرهنگی باشند.
عضو کابینه دولت دهم ادامه داد: سازمان هایی مانند هواپیمایی جمهوری اسلامی و یا سازمان های فرهنگی مانند صدا و سیما که برای پوشش مجریان و کارمندان خود لباس فرم دارند، می توانند در تعامل و همکاری با این بنیاد، نخستین گام های تولید کلان در راستای پوشش و مد ایرانی و اسلامی را در کشور بردارند و در حقیقت مسیر ارتباط و همکاری با این بنیاد را برای سایر نهادها و سازمان ها هموار کنند.
حسینی، با اشاره به ۵۰ غرفه نمایشگاهی و فروشگاهی مختص فعالیت های بنیاد ملی مد و لباس در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود، گفت: همه دستاوردها و اقدامات اجرایی، زیربنایی و پژوهشی این بنیاد در این نمایشگاه در اختیار عموم مخاطبان قرار می گیرد و این نخستین گام ارتباطی این بنیاد در آغاز دومین مرحله جدی فعالیت های آن به شمار می رود.
وی تاکید کرد؛ از تمامی ابزارهای فرهنگ ساز برای ترویج مد و لباس ایرانی و اسلامی در جهت ارتقاء سطح فرهنگ حجاب و عفاف در کشور بهره خواهیم برد.

روزنامه کیهان، شماره ۲۰۲۵۷ به تاریخ ۲۶/۴/۹۱، صفحه ۱۴ (اخبار کشور)

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دستاوردهای مجموعه آکسارای در تولید و صادرات محصولات کالای خـواب (ویدیو)

حضور در نمایشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد، اما متأسفانه فاصله زمانی و روزهای برگزاری، به‌خصوص ساعت‌های…

8 ساعت ago

نمایشگاه ایران تکس ۱۴۰۳ و اهمیت حضور شرکت‌های بازیافت (ویدیو)

نمایشگاه ایران تکس ۱۴۰۳ به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت نساجی در کشور، با…

9 ساعت ago

پرزینگی در نخ، علت ها و طریقه جلوگیری از آن

پرزینگی در نخ بوسیله الیاقی که از نخ بیرون آمده اند ایجاد میشود. موئینگی به…

1 روز ago

شرکت آراز: معرفی محصولات هوشمند مانیتورینگ و کنترل کیفیت در صنعت بافندگی (ویدیو)

شرکت آراز علاوه بر فعالیت در حوزه ماشین‌های گردبافی، محصولات مانیتورینگ پیشرفته‌ای برای کنترل و…

2 روز ago

جامعه پژوهشی و رشته فرش: بررسی کیفیت و راهکارهای بهبود

وضعیت کنونی و چشم‌انداز فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع دستی و فرش در ایران جامعه کنونی شاهد…

5 روز ago

نمایشگاه نساجی: فرصتی برای بهبود فروش و چالـش‌های واردات بی‌رویه (ویدیو)

نمایشگاه‌ نساجی همواره فرصتی بی‌نظیر برای ارائه محصولات جدید و ایجاد تعاملات سازنده میان تولیدکنندگان…

6 روز ago