اخبار نساجی

تاکید تهران و مینسک بر اجرای پروژه های مشترک سرمایه گذاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت

 

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با نخست وزیر بلاروس مطرح شد:
تاکید تهران و مینسک بر اجرای پروژه های مشترک سرمایه گذاری

وزیر صنعت ، ‌معدن و تجارت کشورمان در دیدار با نخست وزیر بلاروس بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری های صنعتی و تجاری با این کشور تاکید کرد و گفت :‌ دو طرف بر انجام پرو‍ژه های مشترک اهتمام وی‍ژه دارند .

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا )، ‘مهدی غضنفری ‘ دردیدار با ‘ میخائیل میازنیکوویچ ‘ که امروز جمعه در مینسک برگزار شد ،‌ به تشریح اقدامات صورت گرفته در اجرای پروژه های سرمایه گذاری مشترک و همچنین نتایج یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی پرداخت .

وی با بیان اینکه تولید مشترک از جمله هدف گذاری های ایران و بلاروس برای توسعه روابط است، افزود:‌ افزایش مناسبات اقتصادی ،‌بازرگانی و سرمایه گذاری توسط مسئولان ذیربط دو کشور پیگیری می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

غضنفری همچنین گفت : با توجه به علاقه مندی مقامات بلاروس برای گسترش فعالیت های صنعتی به ویژه خودرو می توان تولید مشترک در این حوزه و سایر محصولات صنعتی را با نگاه رقابتی و تاکید بر مقوله های کیفیت ، قیمت و ارایه خدمات پس ازفروش مورد توجه قرار داد .

نخست وزیربلاروس نیز با تاکید بر تمایل کشورش به توسعه روابط گفت: اراده سیاسی مینسک بر توسعه همکاری ها با ایران است .

بر اساس این گزارش ، ‌ دراین دیدار همچنین غضنفری به نمایندگی از معاون اول رییس جمهوری از نخست وزیر بلاروس برای سفربه ایران دعوت کرد .

همزمان با سفر وزیر صنعت ، معدن و تجارت به بلاروس هیاتی ۱۰۰ نفره از فعالان بخش خصوصی و دولتی در حوزه های صنعت و تجارت وی را همراهی می کنند.

‌این گروه از تولید کنندگان ، صنعتگران و بازرگانان کشورمان برآنند تا دراین سفر راههای گسترش مبادلات را به بحث و بررسی گذاشته و درپی توسعه روابط باشند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت دراین سفر که از سه شنبه شب آغاز شده و شنبه به پایان می رسد ،علاوه بر شرکت در یازدهمین کمیسیون مشترک همکای های اقتصادی ،‌در جمع سرمایه گذاران و تولید کنندگان مقیم ایران در بلاروس حضور یافت و پس از شنیدن مسایل آنها دستور پیگیری لازم را به معاونان خود که وی را دراین سفر همراهی می کنند ، صادر کرد.

برگزاری همایش اقتصاد ایران و بلاروس در حاشیه یازدهمین اجلاس همکاری های اقتصادی نیز فرصت مناسبی است تا راه های جدید همکاری میان فعالان بخش خصوصی دو کشور مورد توجه قرار گیرد. امضای یادداشت تفاهم ، همزمان با برگزاری مراسم پایانی اجلاس از دیگر برنامه های این سفر است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×