Categories: اخبار نساجی

تاکسی‌داران تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و رفاهی قرار می‌گیرند

 

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تاکسی‌رانی کشور گفت: تمامی تاکسی‌داران از این پس تحت پوشش خدمات بیمه‌ای، تفریحی و رفاهی قرار می‌گیرند.

به گزارش بی باک به نقل از خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبری فارس “توانا” محمد مهدی تیموری در حاشیه مراسم افتتاح نخستین فروشگاه مرکزی تأمین و توزیع قطعات و لوازم یدکی خودرو ویژه تاکسی‌داران، اظهار داشت: پیرو تعهدات مبنی بر حمایت‌های رفاهی و خدماتی از تاکسی‌داران و با هدف قطع ید واسطه‌گران و دلالان از بازار تأمین و توزیع قطعات خودرویی ویژه تاکسی‌داران فروشگاه‌های زنجیره مربوطه ایجاد و راه‌اندازی می‌شوند.

وی ادامه داد: به منظور پوشش حداکثری ناوگان تاکسی‌رانی تحت پوشش تعاونی‌های تاکسی‌رانی این دست فروشگاه‌ها مطابق آمایش سرزمینی صورت گرفته در تهران در منطقه شرق تهران و جنوب و جنوب غرب تهران ایجاد می‌شوند چرا که تجمع رانندگان تاکسی و تعاونی‌های مربوطه در این مناطق زیاد است.

وی افزود: تأمین و توزیع قطعات خودرویی با کیفیت و استاندارد، متنوع با برندهای مختلف، توزیع تقسیطی قطعات و با قیمت حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار اهم اهداف اتحادیه در ایجاد و راه‌اندازی این دست فروشگاه‌هاست.

* تاکسی‌داران برای استفاده از سفرکارت ملی اقدام کنند

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تاکسی‌رانی کشور گفت: استفاده از سفر کارت ملی ایرنگردی و جهانگردی”ویژه تاکسی‌داران پیرو تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اتحادیه با شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی امکان است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تاکسی‌داران می‌توانند از تمام هزار و ۳۵۰ شرکت طرف قرارداد برای دریافت خدمات تفریحی و رفاهی با حداقل ۲ تا ۵۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوند.

وی افزود: استفاده از خدمات رفاهی هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی و دیگر مراکز سیاحتی، زیارتی و رفاهی و تفریحی سراسر کشور از این پس برای تاکسی‌داران مهیاست و می‌توانند از این خدمات بهره لازم را ببرند که البته در حال رایزنی برای بهبود بیش از بیش شرایط تا تأمین انتظارات تاکسی‌داران هستیم.

وی تأکید کرد: رایزنی با سازمان‌های متولی برای ایجاد فروشگاه‌های مصرف ویژه تاکسی‌داران و رفع مشکل خانه رانندگان تاکسی در حال انجام است که به زودی خبر خوشی را به این سبب اعلام خواهیم کرد.

* ۱۰۰ هزار تاکسی‌دار تحت پوشش خدمات بیمه‌ای ایران قرار می‌گیرند

تیموری با اشاره به اینکه هم‌ اکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار تاکسی‌دار تحت حمایت اتحادیه در تهران شاغل هستند، اظهار داشت: مطابق تفاهم‌نامه منعقده با بیمه ایران مقرر شد خدمات بیمه‌ای شخص ثالث و بیمه بدنه تاکسی‌ها با تخفیف ۲۵ درصدی برای تاکسی‌داران ارائه شود.

وی با اشاره به امکان اخذ تقسیطی بیمه شخص ثالث و بدنه برای رانندگان تاکسی، تأکید کرد: اینکه در کلان‌شهری مثل تهران تاکسی‌ها از بیمه بدنه و شخص ثالث برخوردار نباشد توجیه پذیر نیست ولذا حرکت در این مسیر یک الزام جدی بود که خوشبختانه با اهتمام و همدلی مسئولان بیمه ایران این مهم محقق شد.

وی افزود: اختصاص و تجهیز ناوگان حمل و نقلی مسافری کشور در حوزه تاکسی‌رانی به انواع‌ بیمه‌های حمایتی را یک نیاز است که باید در حداقل زمان اجرایی و محقق شود.

وی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تاکسی و رانندگان تاکسی را دلیلی بر نشاط روحی و روانی تاکسی‌داران دانست و ادامه داد: بخش اعظم ترافیک‌ها و تنش‌های ترافیکی ناشی از آشفتگی روحی و روانی تاکسی‌داران است که با رفع آنها امکان تصحیح و بهبود این فضا و روابط بین مسافر راننده فراهم می‌شود.

* تاکسی‌داران صاحب تاکسی‌ کارت تعاون می‌شوند

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تاکسی‌رانی کشور گفت: برابر تفاهم‌نامه‌ای که با بانک توسعه تعاون منعفد کرده‌ایم قرار است تاکسی کارت تعاون در اختیار تاکسی‌داران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از این پس پیرو تفاهم‌نامه منعقده با بانک توسعه تعاون تمامی مراکز فروشگاهی و خدماتی مرتبط با امر تاکسی‌رانی مجهز به دستگاه‌های خودپرداز شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکسی‌داران می‌توانند با استفاده از این دست کارت‌ها که حداقل شارژ آن مطابق توافق صورت گرفته معادل ۲۰ میلیون ریال تخمین زده شده است، می‌توانند برای خرید از مراکز فروشگاهی و خدماتی ویژه تاکسی‌داران بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد:‌ البته بنابر تمهیدات اندیشیده شده تاکسی‌دارانی که بیشتر از معادل نقدی موجود در تاکسی کارت‌های تعاون نیاز به نقدینگی برای تأمین نیاز داشته باشند، می‌توانند با ارائه تضامین لازم خرید تقسیطی داشته باشند.

وی تأکید کرد: تاکسی‌داران می‌توانند برای دریافت سفرکارت ملی با اخذ معرفی‌نامه از تعاونی‌ مربوطه اقدام کنند.

* ارائه خدمات رفاهی و حمایتی اتحادیه تعاونی‌های تاکسی‌رانی

تیموری اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام جامعه تاکسی‌داران تحت پوشش و حمایت اتحادیه مربوطه هستند بالطبع تمام سعی خود را خواهیم کرد تا از انباشت فعالیت‌های رفاهی و خدماتی در استان تهران جلوگیری کنیم.

وی تأکید کرد: مطابق تمهیدات اندیشیده شده به زودی دامنه ارائه خدمات رفاهی و خدماتی به تمام ۳۰ مرکز استان کشور تسری پیدا خواهد کرد و تمامی تاکسی‌داران از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت:‌ مدیریت خرید و فروش و جلوگیری از انباشت کالا اصلی‌ترین رویکرد و وظیفه اتحادیه سراسری تعاونی‌های تاکسی‌رانی کشور است که با اجرایی شدن این سیاست‌ها قطعاً شاهد قطع ید واسطه‌گران و دلالان فعال در این حوزه خواهیم بود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نقش طراح محصول در تجربه کاربر و توسعه محصول

 دکتر امیررضا باودر طراح محصول، مسئول تجربه‌ی کاربرِ یک محصول بوده و معمولاً اهداف کسب‌…

13 ساعت ago

موانع و راهکارهای توسعه صادرات در صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

آقای مهدی نوروزپور: در سال‌های اخیر، صادرات محصولات نساجی ایران با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی…

2 روز ago

نمایشگاه اصفهان فرصتی برای نشست های ارزشمند و بین المللی (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان جایگاه برگزاری برتر با نشست‌های ارزشمند آقای رضا مشیری رئیس هیئت مدیره و…

2 روز ago

بهبود صنعت نساجی ایران: درس‌هایی از ترکیه و راهکارهای پیشنهادی (ویدیو)

مهران مختاری: دکترای نساجی و تجربه ۳۷ ساله در صنعت من، مهران مختاری، با مدرک…

3 روز ago

پیشرفت نمایشگاه اصفهان و افزایش شرکت‌کنندگان و نقاط قوت پس از تهران (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان: تجربه و پتانسیل رونق صنعت نساجی نمایشگاه امسال بسیار خوب بود و نسبت…

4 روز ago

پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران

از تأسیس تا پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران یکی از قدیمی…

5 روز ago