Categories: اخبار نساجی

تبدیل ۲.۹ میلیون قطعه سکه به اوراق گواهی سپرده

 

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به تحویل ۳.۲۵ میلیون سکه گفت: ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار سکه دیگر به سایر ابزارهای جایگزین تبدیل شده که ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار آن مربوط به اوراق گواهی سپرده است.

پیمان قربانی در گفت‌وگو با فارس «توانا» با اشاره به تمدید عرضه اوراق گواهی سپرده تا ۱۳ خرداد اظهار داشت: سود این اوراق از ۱۳ خرداد تا اطلاع ثانوی ۲۰ درصد می‌شود.

وی افزود: به افرادی که قصد استفاده از این اوراق را دارند تاکید می‌کنیم که دریافت این وراق ارتباطی به زمان سررسید سکه پیش‌فروشی ندارد و می‌توانند از این اوراق استفاده کنند.

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی در مورد میزان سکه‌های واگذار شده گفت: از ابتدای شروع واگذاری‌ها تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار سکه تحویل شده و بیش از ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار سکه به سایر ابزارهای جایگزین تبدیل شده که و یک میلیون و ۸۳۰ هزار مورد آن مربوط به سکه‌های پیش‌فروش شده در مرحله اول و دوم است.

وی ادامه داد: از ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار سکه تبدیل شده، ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار عدد در قالب اوراق گواهی سپرده بوده که سهم آن از ابزارهای جایگزین ۹۰ درصد بوده است.

قربانی گفت: در مجموع مرحله اول و دوم سه میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه سکه تحویل و یک میلیون و ۸۳۰ هزار جایگزین شده که بر این اساس ۸۴.۳ درصد از تعهدات، انجام شده و ۹۵۰ هزار سکه هم فاقد مراجعه بوده است.

وی تصریح کرد: از ۹۵۰ هزار سکه‌‌ای که برای دریافت آن مراجعه نشده ۵۷۰ هزار قطعه مربوط به مرحله اول و ۳۷۵ هزار قطعه مربوط به مرحله دوم می‌شود.

به گفته وی، شعب بانک ملی به مدت دو ماه سکه‌ها را نزد خود نگه می‌دارد و در صورت عدم مراجعه ، به شعبه مرکزی عودت داده می‌شود اما در هر زمان که مراجعه کنند امکان دریافت آن وجود دارد.

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی افزود: در مرحله دوم ۳۱۵ هزار سکه تحویل شده و یک میلیون و ۲۴۵ هزار سکه تبدیل به سایر ابزارها شده است؛ بنابراین استقبال از سایر ابزارها در مرحله دوم بسیار خوب بوده و از هر یک سکه تحویلی چهار سکه به سایر ابزارها تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: در مرحله دوم حدود ۸۱ درصد از تعهدات انجام شده است و مابقی هم برای دریافت آن مراجعه نشده که در روزهای اخیر این افراد در حال مراجعه به شعب برای دریافت سکه یا استفاده از ابزارهای جایگزین هستند.

قربانی اظهارداشت: از مجموع ۹.۳ میلیون سکه ثبت نامی، ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار عدد سکه تحول شده و بیش از ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار سکه تبدیل به ابزارهای جایگزین شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین ۷۰ درصد از سکه‌ها تعیین تکلیف شده و ۲.۸ میلیون سکه نیز در روزهای آتی ایفای تعهد خواهد شد؛ بانک مرکزی آمادی کامل برای تحویل سکه‌های پیش فروش شده را دارد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago