تجار چین از فرشهای ایرانی استقبال می کنند

 

سرپرست مرکز ملی فرش ایران گفت : طی سال های اخیر تجار چینی استقبال خوبی از فرش دستباف ایران کرده اند و برای حضور پایدار در این بازار باید بازاریابی و تبلیغات ویژه ای صورت گیرد و از تخریب آن بازار پرهیز شود.

گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی مرکز نامبرده ، حمید کارگر در جمع اعضای اتحادیه های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان قم با اشاره به اهمیت توسعه صادرات فرش دستباف به کشورهای هدف، ضرورت حضور آگاهانه و هدفدار در نمایشگاه های برون مرزی و داشتن نگاه بلندمدت برای حفظ بازارها را مورد تاکید قرار داد.

وی، ضرورت تبلیغ هوشمندانه فرش دستباف ایران در بازارهای داخلی و خارجی را خاطرنشان کرد و افزود: اکنون برای تبلیغ این هنر و صنعت در داخل و خارج کشور برنامه ریزی مناسبی در حال انجام است.

به گفته کارگر ، تبلیغات در دو گروه بازارهای سنتی و جدید در خارج از کشور توسط سفارتخانه های کشورمان در این بازارها برای رصد و معرفی موسسه های معتبر تبلیغاتی در جهت تدوین یک برنامه موثر به خدمت گرفته شده است.

وی اضافه کرد :فرش دستباف قم در طول چند دهه توانسته ، جایگاه ویژه ای در این هنر و صنعت بیابد و هنر و توانمندی خود را به جهانیان ثابت کرده است.

در این نشست ،غلامرضا اخوان رییس اتحادیه صنفی فرش دستباف استان قم بر ضرورت تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی با کارمزد پایین برای توسعه کارگاه های تولیدی به منظور اشتغال زایی و افزایش تولید فرش دستباف تاکید کرد.

وی خواستار تخصیص بودجه برای تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه فرش دستباف این استان در آبان ماه امسال شد.

همچنین ابوالفضل رجبیان رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم نیز خواستار تداوم این دیدارها و گفت و گوهای تخصصی درباره مشکلات و مسایل حوزه فرش دستباف به منظور چاره جویی و هم افزایی شد.

برپایه این گزارش ،موضوع اهمیت آموزش تولید کنندگان و بافندگان، اعزام هیات های تجاری برای شناسایی بازار و سلیقه های کشورهای هدف، تبلیغات برون مرزی، توسعه تجارت الکترونیکی و تلاش برای ارتقای منزلت اجتماعی بافندگان در این نشست ،خاطرنشان شد.

مشکلات موجود در مسیر احداث و اتمام پروژه نمایشگاه دایمی فرش قم، لزوم تداوم آموزش به طراحان و نقاشان فرش و توجه بیش از پیش به بازار داخلی فرش نیز از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

3 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

3 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

4 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

4 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

4 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

5 روز ago