تجار چین از فرشهای ایرانی استقبال می کنند

 

سرپرست مرکز ملی فرش ایران گفت : طی سال های اخیر تجار چینی استقبال خوبی از فرش دستباف ایران کرده اند و برای حضور پایدار در این بازار باید بازاریابی و تبلیغات ویژه ای صورت گیرد و از تخریب آن بازار پرهیز شود.

گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی مرکز نامبرده ، حمید کارگر در جمع اعضای اتحادیه های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان قم با اشاره به اهمیت توسعه صادرات فرش دستباف به کشورهای هدف، ضرورت حضور آگاهانه و هدفدار در نمایشگاه های برون مرزی و داشتن نگاه بلندمدت برای حفظ بازارها را مورد تاکید قرار داد.

وی، ضرورت تبلیغ هوشمندانه فرش دستباف ایران در بازارهای داخلی و خارجی را خاطرنشان کرد و افزود: اکنون برای تبلیغ این هنر و صنعت در داخل و خارج کشور برنامه ریزی مناسبی در حال انجام است.

به گفته کارگر ، تبلیغات در دو گروه بازارهای سنتی و جدید در خارج از کشور توسط سفارتخانه های کشورمان در این بازارها برای رصد و معرفی موسسه های معتبر تبلیغاتی در جهت تدوین یک برنامه موثر به خدمت گرفته شده است.

وی اضافه کرد :فرش دستباف قم در طول چند دهه توانسته ، جایگاه ویژه ای در این هنر و صنعت بیابد و هنر و توانمندی خود را به جهانیان ثابت کرده است.

در این نشست ،غلامرضا اخوان رییس اتحادیه صنفی فرش دستباف استان قم بر ضرورت تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی با کارمزد پایین برای توسعه کارگاه های تولیدی به منظور اشتغال زایی و افزایش تولید فرش دستباف تاکید کرد.

وی خواستار تخصیص بودجه برای تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه فرش دستباف این استان در آبان ماه امسال شد.

همچنین ابوالفضل رجبیان رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف قم نیز خواستار تداوم این دیدارها و گفت و گوهای تخصصی درباره مشکلات و مسایل حوزه فرش دستباف به منظور چاره جویی و هم افزایی شد.

برپایه این گزارش ،موضوع اهمیت آموزش تولید کنندگان و بافندگان، اعزام هیات های تجاری برای شناسایی بازار و سلیقه های کشورهای هدف، تبلیغات برون مرزی، توسعه تجارت الکترونیکی و تلاش برای ارتقای منزلت اجتماعی بافندگان در این نشست ،خاطرنشان شد.

مشکلات موجود در مسیر احداث و اتمام پروژه نمایشگاه دایمی فرش قم، لزوم تداوم آموزش به طراحان و نقاشان فرش و توجه بیش از پیش به بازار داخلی فرش نیز از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

2 ساعت ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

5 ساعت ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

2 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

3 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی (ویدیو)

شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه هدف گذاری خود را در چند سال اخیر…

3 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم (ویدیو)

قالی زرتشت از سال 2014 حضور مستمر در نمایشگاه ها داشته است.محصولات قالی زرتشت شامل…

4 روز ago