اخبار نساجی

بازدهی ۷ درصدی سهامداران در ۱۵ روز کاری سال ۹۲

 

بازدهی 7 درصدی سهامداران در 15 روز کاری سال 92

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران گفت: سهامداران در ۱۵ روز کاری سال ۹۲ بیش از هفت درصد بازدهی در بورس اوراق بهادار تهران کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) علی صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران گفت: سهامداران در ۱۵ روز کاری سال ۹۲ بیش از هفت درصد بازدهی در بورس اوراق بهادار تهران کسب کردند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران گفت: سهامداران در ۱۵ روز کاری سال ۹۲ بیش از هفت درصد بازدهی در بورس اوراق بهادار تهران کسب کردند.

صالح آبادی افزود: بخشی از رشد شاخص، مربوط به افزایش قیمت محصولات شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های صادراتی است و بخش دیگر هم به دلیل افزایش ظرفیت تولیدی و بهره برداری طرح های توسعه‌ای این شرکت ها است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اظهار داشت: شرکت های بورسی در سال‌های اخیر طرح‌های توسعه‌ای خوبی اجرا کردند و با تأمین مالی از بازار سرمایه توانستند افزایش ظرفیت دهند که این امر در بالا رفتن سودآوری آنها مؤثر بوده است.

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه باید روند تغییرات شاخص‌ها در بلند مدت مورد ارزیابی قرار گیرد، تصریح کرد: بازدهی بورس در سال ۸۸ حدود ۵۷ درصد، در سال ۸۹ برابر ۸۵ درصد، سال ۹۰ برابر ۱۱ درصد و سال گذشته ۴۷ درصد بود که این رقم از ابتدای سال به حدود ۷ درصد رسیده است.

صالح آبادی به اشاره به تنوع صنایع بورس تهران افزود: با اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت های زیادی وارد بازار سرمایه شدند. این شرکت ها با نرخی کمتر از قیمت واقعی فروخته می‌شوند که این امر بر افزایش سود آوری سهام تأثیر مثبت دارد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران هر گونه ارزان فروشی در عرضه سهام شرکت‌های دولتی به ویژه سهام هلدینگ خلیج فارس را رد کرد و گفت: قیمت‌ها در بازار سرمایه بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

صالح آبادی به افراد غیر حرفه‌ای و سرمایه‌گذارانی که فرصت کافی برای حضور مداوم در بازار سرمایه ندارند، توصیه کرد، از روش‌های غیر مستقیم مانند صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بازار سرمایه برای تمام سلیقه ها متناسب با میزان ریسک پذیری و ریسک گزیری آن ها، خدمات مالی ارائه می دهد، افرادی که ریسک گریز هستند می توانند در اوراق مرابحه، صکوک و اوراق مشارکت سرمایه گذاری کنند، تا از سود ثابت و مطمئنی برخوردار شوند.

سخنگوی سازمان بورس به افراد ریسک پذیر نیز توصیه کرد، برای کاهش ریسک خود ، سبد سهام تشکیل دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×