Categories: اخبار نساجی

تحلیلگران روسی: روسیه به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران توجهی ندارد

 

تحلیلگران روسی با بررسی سخنان مقامات روسیه و توافق‌های آنها با چین بر این باورند که این کشور در نهایت گزینه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را در نظر ندارد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس نیوز تریبیون در گزارشی در مورد مواضع روسیه در مورد تحریم‌های جدید علیه ایران نوشت، اگر هیلاری کلینتون امیدوار است تا حمایت روسیه برای استفاده از تهدید به تحریم‌ برای فشار آوردن به ایران را جلب کند، با راهی پر از مشکلات روبرو است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: تحریم‌های اقتصادی یا حرکت‌های مشابه علیه ایران در وضعیت کنونی می‌تواند نتیجه‌ای معکوس داشته باشد.

با وجود اینکه کلینتون از مذاکره با ایران صحبت می‌کرد، تاکید کرد: ما همیشه تحریم‌ها را در موقعیتی که موفقیت کسب نکنیم، به عنوان پتانسیلی در نظر داریم.

ماه گذشته رئیس‌جمهور روسیه در نشست عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: در برخی موارد، تحریم‌ها اجتناب‌ناپذیر است،اما وی پس از آن در نشست اقتصادی در پیتسبورگ توضیح داد: اگر تمامی امکان‌ها برای تاثیر گذاشتن بر موقعیت موجود پایان یافت، می‌توانیم از تحریم‌های بین‌المللی استفاده کنیم. این سخنان در حالی گفته شده است که با توجه به سخنان سه‌شنبه لاوروف به نظر می‌رسد، کرملین فکر نمی‌کند تمامی امکان‌های دستیابی به توافق به پایان رسیده باشد.

تحلیلگران روسی در مسکو معتقدند که در نهایت روسیه به سمت تحریم‌ها علیه ایران بازنمی‌گردد یا حداقل به زودی این برنامه را درنظر ندارد.

دیمیتری سوسلوو معاون تحقیقات شورای سیاست خارجی و نظامی روسیه، موسسه سیاسی نزدیک به دولت این کشور تاکید کرد: روسیه بحث در مورد تحریم علیه ایران را به تعویق می‌اندازد.

وی افزود: روسیه روابط تجاری زیادی با ایران دارد و در ساخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر کمک کرده است و تمایل دارد تا سیستم دفاعی موشکی اس ۳۰۰ به ایران بفروشد.

به نوشته این گزارش، درصورتی که روسیه نشانه‌هایی مبنی بر مخالفت در مورد ایران بروز دهد احتمالا در این بین در مورد امتیازهایی با آمریکا چانه‌زنی می‌کند درحالی ‌که عضو دیگر شورای امنیت یعنی چین نیز تمایل زیادی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه یکی از تامین‌کننده‌های مهم گاز طبیعی ندارد.

الکساندر گولتز کارشناس برجسته نظامی معتقد است: این امکان وجود دارد که مسکو ضمانت‌هایی به کلینتون برای مخالفت نکردن با قطعنامه‌های آتی در مورد تحریم علیه ایران در سازمان ملل بدهد اما این ضمانت‌ها در برابر این ضمانت می‌دهد که چین نیز مخالفت نکند.

این گزارش اضافه می‌کند: چنین ضمانت‌هایی اساساً در این موقعیت یا حداقل برای حال حاضر بی ارزش است. سخنگوی وزارت خارجه چین ماه گذشته گفت: ما معتقدیم که تحریم‌ها و اعمال فشار راه حل مشکلات نیست.

یوگنی ولک هماهنگ‌کننده دفتر مسکوی موسسه هریتیج گفت: در این شرایط، بهتر است که بگوییم موقعیت ما به چین بستگی دارد.

ولادیمیر پوتین نخست‌وزیر روسیه در زمان بازدید خود از چین، توافق چندمیلیارد دلاری با این کشور را به امضا رساند که شامل برنامه‌هایی گسترده‌ای برای ارسال گاز طبیعی به چین بود. مقامات هر ۲ کشور با ابراز خرسندی از این توافقات آنها را نشانه نزدیک‌تر شدن ۲ کشور دانستند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago