Categories: اخبار نساجی

تدابیر تولید و تجارت برای مقابله با تحریم‌ها

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تدابیر بخش تولید و تجارت برای مقابله با تحریم، گفت: اگر بدون برنامه جلو برویم، به‌طور قطع با تحریم دچار مشکل خواهیم شد. سیدرضا فاطمی‌امین در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه می‌توان تحریم‌ها را هم فرصت و هم تهدید دانست، افزود: تحریم‌ها به نفع اقتصاد کشور خواهد بود، اما اگر بدون برنامه و به‌صورت روال اداری جلو برویم، به‌طور قطع با تحریم دچار مشکل خواهیم شد. وی تصریح کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت که مسوولیت ۴۰ درصد اقتصاد را بر عهده دارد، کارهای بسیاری برای مقابله با تحریم‌ها صورت گرفته است. فاطمی‌امین با بیان این‌که اقدام‌های وزارتخانه به امروز برنمی‌گردد، گفت: از دو سال پیش کارگروه ویژه‌ای تشکیل شد و کالاها، فناوری‌ها و تجهیزاتی را که به لحاظ تحریم دچار مشکل می‌شوند شناسایی کرده است براین اساس برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده که یکی از این موارد تشویق تولیدکنندگان این کالاها خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با سازمان‌هایی همچون وزارت دفاع که فناوری‌های خوبی داشتند نیز مذاکراتی انجام شده تا مازاد فناوری‌های آنها در واحدهای تولیدی استفاده شود. وی با بیان این که هرچند تحریم ما را با چالش روبه‌رو می‌کند و باعث افزایش هزینه‌هایی برای کشور می‌شود، اما مشکلات به کوتاه‌مدت برمی‌گردد و در افق بلندمدت تحریم‌ها به نفع ما خواهد بود، اظهار کرد: پیش از این واردات برخی از کالاها مشکل‌ساز شده بود بنابراین تحریم‌ها بهترین فضا برای جلوگیری از واردات این کالاها خواهد بود.  معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای واردات کالاهای حساسی که نیازمند تکنولوژی است نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.
فهرست اولویت سرمایه‌گذاری در صنعت تکمیل شد
معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از اعلام فهرست ۴۰ طرح باقی‌مانده دارای اولویت برای سرمایه‌گذاری صنعتی در این هفته خبر داد.

فاطمی‌امین با اشاره به اینکه اسامی ۱۴۰ طرح اولویت‌دار برای سرمایه‌گذاری تاکنون اعلام شده است، گفت: این رشته فعالیت‌ها در۹ گروه صنعتی پرمتقاضی مثل صنایع شیمیایی، فلزی‌، غذایی، مصالح ساختمانی و… اعلام شده بود و حدود ۳۰ تا ۴۰ رشته باقیمانده آنها این هفته اعلام می‌شود. وی افزود: جزئیات اطلاعات سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و تولیدی کشور در پایگاه اطلاع‌رسانی بهین‌یاب وجود دارد و از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر به این پایگاه مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: علاوه بر ۱۴۰ طرح اولویت‌دار نزدیک به یک هزار طرح بدون اولویت نیز در این پایگاه اطلاع‌رسانی اعلام شده که فضای شفافی را برای سرمایه‌گذاری ترسیم می‌کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به‌این ترتیب می‌توان گفت، مسیر سرمایه‌گذاری کاملا شفاف شده و به تعبیری دیگر‌، نیازی به ارائه طرح توجیهی از سوی سرمایه‌گذاران نیست.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش غازیانتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی غازیانتپ، نمایشگاه فرش غازیانتپ 2024 را با موفقیت…

8 ساعت ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

11 ساعت ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

1 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

2 روز ago