Categories: اخبار نساجی

تدارک گسترده دولت برای کنترل بازار رمضان

 

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی از تعدیل قیمت مرغ در دو سه روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، حسن رادمرد ضمن اعلام این خبر در نشستی خبری، اضافه کرد: تاکنون مرغ را قیمت‌گذاری نمی‌کردیم، چون مشکلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کرد، اما طی جلسه‌ای که بزودی برگزار می‌شود بحث قیمت‌گذاری و توزیع نهاده‌ها مطرح خواهد شد و همچنین از طریق توزیع مرغ منجمد تا دو سه روز آینده قیمت مرغ کاهش خواهد یافت.

مرغ یا دلار؟

وی در پاسخ به اظهارات گروهی خبرنگاران مبنی بر اینکه قیمت مرغ مانند دلار به طور لحظه‌ای در نوسان است، اظهار داشت: در حال حاضر متوسط قیمت در بازار ۶۴۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان است و با اینکه صلاح نمی‌دانیم قیمت تعدیل شده را اعلام کنیم، اما احتمالاً کمتر از ۵ هزار تومان است.

رادمرد افزایش قیمت جهانی نهاده‌ها، وارداتی بودن بیش از ۸۰ درصد آن و محدود بودن مباشران در حوزه واردات را عاملی برای کندشدن روند واردات نهاده به کشور دانست و افزود: این مسایل کاهش تولید مرغداری‌ها را در پی داشت و وجود مشکلات در حمل و نقل جاده‌ای و لجستیک کار تزریق نهاده را با مشکل روبه‌رو کرد.وی همچنین از تفاهم با صنایع لبنی برای تعدیل قیمت خبر داد و گفت: اقدامهای دیگری هم صورت گرفته که رسانه‌ای نشده، ولی تأثیر آن تا دو سه روز آینده مشخص می‌شود.

اجرای طرح ضیافت

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی همچنین به اجرای طرح ضیافت از نیمه ماه جاری تا پایان ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ نمایشگاه در قالب ۱۵ هزار غرفه ویژه ماه مبارک نیز از ۲۵ تیرماه تا ۵ مردادماه دایر خواهد بود که ۱۱ قلم کالای پرتقاضای این ماه را عرضه خواهند کرد.

به گفته رادمرد ۵۰ هزار تن برنج ایرانی، ۱۰۰ هزار تن برنج تایلندی کیلویی ۷۰۰ تومان، ۱۰ هزار تن مرغ منجمد وارداتی و مرغ‌های کشتار روز، ۱۰ هزار تن گوشت قرمز منجمد علاوه بر گوشت‌های گرم وارداتی و همچنین شکر ۱۱۷۵ تومانی به واحدهای تولیدی و مردم عرضه خواهد شد.
وی اضافه کرد: قیمت خرما برای ماه مبارک هنوز نهایی نشده، اما در مجموع قیمت کالاهای مختلف در نمایشگاه ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود.

باز هم وعده برخورد

در این نشست همچنین مدیرعامل جدید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از برخورد شدید با تخلفات از نقطه تولید تا سطح خرده فروشی‌ها سخن گفت و افزود: آمار ارتباطی ما از طریق تلفن ۱۲۴ نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از تماس‌های مردم به تشکیل پرونده منجر می‌شود.
جواد تقوی خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار بازرسی در سراسر کشور انجام و بیش از ۱۴ هزار پرونده به ارزش یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago