Categories: اخبار نساجی

تدوین نقشه راه و توجه خاص به شاخص بهره وری در فرودگاه های کشور

 

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها گفت: از این پس در این شرکت نقشه راه تدوین خواهد شد و نگرش ما در تخصصی بودن در تمام زمینه های آموزشی، اقتصادی و اجتماعی شکل می گیرد تا فرودگاه ها داری شاخص بهتر بهره وری شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا» محمود رسولی نژاد امروز در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، اظهار داشت: شرکت فرودگاه ها به عنوان حلقه اصلی صنعت، در پیشانی خدمت به مردم قرار دارد.

وی ادامه داد: مردم در مسافرت های هوایی خود در اولین گام با فرودگاه در ارتباط هستند .

رسولی نژاد با اشاره به اینکه متخصصان صنعت هوایی ۵ رکن اصلی برای این صنعت را در نظر گرفته اند، گفت: سازمان هواپیمایی کشور به عنوان قانون گذار صنعت، فرودگاه ها و ارگان های مرتبط با آنها شامل ۲۸ ارگان مختلف و ارائه کنندگان سرویس های هوانوردی که سرویس های استاندارد را ارائه می دهند، سه بخش زیرساختی صنعت هستند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور یادآور شد: دو بخش دیگر شامل ایرلاین ها و کسانی که پرنده ای برای پرواز در اختیار دارند و نیز صنایع هوایی و تولید کنندگان قطعات هواپیما و خود هواپیما، است.

وی ضمن اشاره به برنامه های خود برای مدیریت شرکت فرودگاه های کشور، خاطر نشان کرد: از این پس در صنعت نقشه راه تدوین خواهد شد و نگرش مادر تخصصی بودن در تمام زمینه های آموزشی، اقتصادی واجتماعی شرکت شکل می گیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه برای مستندسازی، تدوین و ترسیم شرح وظایف، برنامه خاصی داریم، گفت: سازمان بین المللی هواپیمای کشوری ایمنی، امنیت و توسعه پایدار را به دست اندرکاران صنعت توصیه می کند.

رسولی نژاد ادامه داد: پاسداشت ایمنی وظیفه اصلی صنعت و حفظ امنیت توسط ارگان های نظامی و انتظامی ایجاد می شود اما در توسعه پایدار ما باید در همه زمینه های فعال باشیم.

وی ضمن تاکید براینکه در شرکت فرودگاه ها باید همه چیز برنامه ریزی شده باشد، خاطر نشان کرد: فرودگاه های کشور داری شاخص بهره وری خواهند بود یعنی درآمد و هزینه های متناسب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سه فرودگاه ( امام خمینی (ره)، شهید هاشمی نژادمشهد و مهرآباد) زیان ده نیستند، خاطر نشان کرد: مدیران باید تلاش کنند تا زمینه ارتقاء شاخص بهره وری فراهم شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور یادآور شد: روزانه یک هزار و ۱۵۰ پرواز در آسمان کشور انجام می شود که شامل ۴۸۰ پرواز عبوری، ۵۵۰ پرواز داخلی و ۱۶۰ پرواز بین المللی است بنابراین باید با برنامه ریزی دقیق این میزان به سه برابر افزایش یابد و قطعاً زیرساخت ها در این برنامه فراهم است.

به گزارش فارس محمود رسولی نژاد از سال ۱۳۸۷ معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور بوده است.

وی که همچون اسماعیلی اهل مشهد مقدس است، دارای ۲۸ سال سابقه کار و مدارک تحصیلی چون کاردانی مراقبت پرواز، کارشناسی مراقبت پروز و کارشناسی ادبیات انگلیسی است.

رسولی نژاد پیش از این مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و معاون فرودگاه امام نیز بوده است.

وی هم اکنون رئیس کمیته مقابله با تحریم و عضو دبیرخانه دائمی مدیریت فناوری و نوآوری ریاست جمهوری نیز است.

رسولی نژاد دوره های مدریتی چون مدیریت استراتژی و دور تخصصی صنعت را در کشور های سنگاپور و فرانسه و دانشکده صنعت هوانوردی ایران گذرانده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

3 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

3 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

4 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

4 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

4 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

5 روز ago