Categories: اخبار نساجی

تسهیلات وام ازدواج برای خرید فرش دستباف

 

عباس کسایی فر در مصاحبه با رادیو ( صدای جمهوری اسلامی ایران) گفت: سالانه بیش از ۸۰۰ هزار ازدواج در کشور صورت می گیرد و می توان بخشی از تسهیلات وام ازدواج تا ۶ میلیون تومان را به خرید فرش دستباف اختصاص داد که اتفاق بزرگی در صنعت فرش و اشتغال و گردش پولی رخ می دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران همچنین خواستار ساماندهی قیمت ها و حمایت از طرف های عرضه ( تولید) و تقاضای فرش دستباف کشور شد و گفت : در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید امور بافندگان مانند بیمه فعالان این هنر – صنعت و توسعه بازار داخلی و خارجی محصولات این بخش را در اولویت قرار دهیم.

عباس کسایی فر با اشاره به بالارفتن نرخ ارز در بازار گفت: قیمت فرش دستباف نیز اندکی افزایش یافته است و چون بخشی از مواد اولیه، مانند ابریشم و کرک ، وارداتی است که افزایش قیمت ارز، روی قیمت آنها تاثیر می گذارد.
کسایی فر ، ارائه وام بدون بهره برای خرید فرش دستباف و جذب فرش های دست دوم را نیز در رونق خرید فرش دستباف مهم دانست.
وی تصریح کرد: فرش دستباف هویت ایرانی دارد و دارای مزایای بی شماری است که متاسفانه تاکنون تبلیغات زیادی در خصوص آن صورت نگرفته است.

کسایی فر اظهار داشت : معمولا قیمت بالای فرش دستباف یکی از دلایل بی انگیزگی برای خرید آن در داخل بیان می شود اما هموطنان ما از مزایای مثبت این هنر- صنعت اطلاع دقیقی ندارند.
وی افزود : بیش از ۸۵ درصد از فرش های دستباف ایرانی به خارج از کشور صادر می شود و ۱۵درصد بقیه نیز در بازار داخلی به فروش می رسد اما در نهایت به عنوان فرش کهنه صادر می شود ، چون این فرش ها در خارج خریدار دارد.
توسعه بازرگانی فرش دستباف و عبور از تولید سنتی به سوی تولید براساس تقاضاها و سلایق و خواست های جهانی فرش باید در اولویت باشد.

کسایی فر تاکید کرد : صادرات فرش ما نباید محدود به بازارهای خارجی سنتی باشد ، بلکه باید بازارهای جدیدی پیدا کنیم. بهترین مرکز فرش ما هامبورگ آلمان بوده که کاهش یافته اما دنیا تمام نشده است و باید به دنبال راهکارهای دیگری باشیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران در ادامه با اشاره به فعالیت حدود ۷ تا ۸ میلیون نفر در کشور در بخش های مرتبط با فرش دستباف گفت: ارائه تسهیلات برای خرید فرش دستباف در کشور هم به نفع مصرف کننده ایرانی است و هم با حفظ تولید، به توسعه اشتغالزایی و گردش بیشتر منابع مالی در این هنر – صنعت کمک می کند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی

مصاحبه با آقای مهرداد زکی پور کارشناس صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک…

11 ساعت ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم

مصاحبه با آقای سعید منزوی زاده مدیر عامل قالی سلیمان: نمایشگاه دموتکس دبی بعد از…

1 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی

مصاحبه با آقای محمد بهشتی مدیرعامل فرش بهشتی: شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه…

2 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم

مصاحبه با آقای مرتضی سودایی مدیر عامل قالی زرتشت: قالی زرتشت از سال 2014 حضور…

2 روز ago

استقبال از قالیچین در نمایشگاه دموتکس دبی ما را شگفت زده کرد

محمد جواد کمالیان مدیر عامل شرکت قالیچین: خدمات شرکت قالیچین : زمینه های معرفی محصولات…

3 روز ago

فرش سورنا و استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی فرش

مصاحبه با آقای رضا محمودیان مدیر شرکت فرش سورنا در نمایشگاه دموتکس دبی 2024: فرش…

3 روز ago