Categories: اخبار نساجی

تشکیل صندوق حمایت از توسعه زعفران

 

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی از تشکیل صندوق حمایت از توسعه زعفران با همکاری کانون هماهنگی دانش و صنعت زعفران که زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کند، خبر داد.

به گزارش بی باک به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲ صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی زیر نظر شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی فعالیت می‌کنند، گفت: این صندوق‌ها هر یک ماهیت مستقلی دارند و شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت، صندوق‌های زیر مجموعه را هدایت، حمایت و نظارت می‌کند.

وی افزود: در ابتدا این صندوق‌ها ۲۲ میلیارد تومان سرمایه اولیه داشتند که در حال حاضر به بیش از ۱۷۱ میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنین صندوق بیش از هزار میلیارد تومان به اعضای خود که کشاورزان و تشکل‌های بخش کشاورزی هستند، تسهیلات (وام) اعطا کرده است.

رضوی با بیان اینکه این صندوق‌ها وظیفه عاملیتی دولت را هم بر عهده دارند، گفت: به عنوان مثال دولت بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه موظف است که بخشی از درآمد حاصل از این قانون را جهت بهینه‌سازی و حمایت از تولید به کشاورزان بدهد، از این رو صندوق‌ها عامل این اقدام می‌شوند به طوری که کشاورزان با عقد قرارداد با سازمان جهاد کشاورزی استانی و معرفی به صندوق‌ها تسهیلات دریافت می کنند.

وی افزود: تسهیلات ارائه شده بدون وثیقه و با کمترین سود به تشکل‌ها و کشاورزان ارائه می‌شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی تصریح کرد: در اجرای مرحله اول قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، دولت ۴۰ میلیارد تومان از طریق صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی و صندوق‌های زیر مجموعه، طرح‌های «بهینه‌سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها و گاوداری‌ها» و «حفاظت کشاورزی» را حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری دومین اجلاس کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فعالیت این کانون‌ها بر روی محصولات خاص در حوزه کشاورزی قرار شد که با همکاری کانون هماهنگی دانش و صنعت زعفران صندوقی برای محصول زعفران به دلیل اهمیت فراوان این محصول در کشور تشکیل شود تا بتواند پشتوانه مالی برای چرخه تولید، فرآوری، بسته‌بندی و صادرات آن باشد؛ بنابراین با تشکیل این صندوق، زعفران کاران صاحب تشکلی شده‌اند که دولت می‌تواند تسهیلات بانکی این حوزه را از طریق این تشکل پرداخت کند.

رضوی افزود: چنانچه صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری زعفران تشکیل شود، اعضای آن شامل اتحادیه و تعاونی‌های کشاورزان پوشش دهنده زعفران و سایر حلقه‌های چرخه تولید و صادرات زعفران خواهند بود.

وی با بیان اینکه شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کند، گفت: این صندوق یک ساختار پولی و مالی غیر دولتی با مشارکت دولت و مردم است که حداکثر سهم دولت ۴۹ درصد و حداقل سهم بهره‌برداران بخش کشاورزی ۵۱ درصد است، به همین دلیل یک تشکل غیر دولتی است.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی افزود: این صندوق دارای هیئت مدیره پنج نفره است که چهار نفر از آنها توسط سهامداران انتخاب می‌شود و دولت یک هم نماینده دارد به طوری که اگر صندوق استانی باشد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نماینده دولت خواهد بود و چنانچه صندوق شهرستانی باشد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نماینده دولت می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

1 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

1 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

1 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago