Categories: اخبار نساجی

تشکیل جلسه مقامات پاکستانی برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران

 

وزیر دارایی پاکستان با هدف تسهیل مبادلات تجاری با ایران نشستی را در محل وزارت دارایی این کشور با مسئولان بلندپایه استیت بانک پاکستان، وزارت امور خارجه، وزارت بازرگانی و شرکت بازرگانی پاکستان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دیلی تایمز، اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان ریاست نشستی با موضوع تسهیل مبادلات تجاری ایران و پاکستان، در محدوده تحریم های سازمان ملل را در محل وزارت دارایی این کشور بر عهده داشت.

وزیر دارایی پاکستان در این باره گفت: در جریان سفر نخست وزیر پاکستان به ایران، دو طرف بر تعهد خود برای گسترش مبادلات تجاری و همکاری های دو جانبه در محدوده تحریم های سازمان ملل، از طریق مبادلات تجاری تهاتری و مکانیزم معاوضه کالا به کالا تاکید کردند.

وی افزود، ما باید برای فائق آمدن بر موانع مبادلات تجاری تهاتری و معاوضه کالا به کالا اعتماد دو طرفه ایجاد کنیم تا دو کشور قادر شوند از مجاورت و همسایگی با یکدیگر منتفع شوند.

دار در ادامه گفت: ما باید قبل از برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک که قرار است در طی سه ماهه سوم ۲۰۱۴ برگزار شود، موانع مبادلات تجاری دو جانبه را مرتفع کنیم.

دو طرف قرار است در کمیسیون اقتصادی مشترک در مورد ۵۰ طرح مختلف با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند. اجرایی کردن طرح های معوق از سوی هر دو کشور منجر به تقویت مناسبات تجاری و مبادلات تجاری دو جانبه بین ایران و پاکستان خواهد شد. در این نشست، وزیر دارایی پاکستان به مسئولان این وزارتخانه دستور داد تا نشستی را با همه سهامداران برگزار کنند و اقدامات اجرایی برای پیشبرد مبادلات تهاتری و ایجاد گذرگاه های مرزی بین دو کشور را بررسی نمایند.

در این نشست همچنین تصمیم گرفته شد که وزارت بازرگانی و شرکت بازرگانی پاکستان مازاد قابل صدور کالاهای مختلف را با مشورت با طرف ایرانی بررسی کنند و گزارشی در این زمینه به نشست بعدی ارائه نمایند. در این نشست علاوه بر وزیر دارایی، مسئولان بلندپایه ای از استیت بانک، وزارت امور خارجه، وزارت بازرگانی و شرکت بازرگانی پاکستان حضور داشتند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

ترکیه و جهش صادرات فرش به ۱۸۳ کشور

ترکیه طی ۶ ماه به ۱۸۳ کشور و منطقه آزاد فرش صادر کرد؛ آمریکا و…

8 ساعت ago

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

3 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

1 هفته ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

1 هفته ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 هفته ago