Categories: اخبار نساجی

تشکیل شورای عالی ایران و ترکیه در سطح روسای جمهور دو کشور

 

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از تشکیل شورای عالی ایران و ترکیه خبر داد و گفت: این شورا در سطح روسای جمهوری تأسیس و قرار است با توجه به موضوعات، وزرای دو کشور در این شورا حاضر می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه چهارمین نشست وزرای کشورهای دی هشت با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با همکاری مشترک ایران و ترکیه در حوزه خودروسازی، اظهار داشت: دو کشور ایران و ترکیه در حوزه صنعت خودروسازی دارای بنیه و توان مناسبی هستند همانطور که آمریکا و ژاپن در صنعت خودروسازی به تولید خودرو پرداخته و رقابت نادرستی با یکدیگر ندارند دو کشور ایران و ترکیه نیز می‌تواند در بخش خودروسازی با یکدیگر همکاری کرده و در تولید خودروی ملی با یکدیگر مشارکت مناسبی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دی هشت توسعه همکاری‌های متقابل است، افزود: بنده به این همکاری‌ها خوش‌بین بوده و در آینده امیدوارم سطح  همکاری تجاری کشورهای عضو دی هشت  افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایران در صدد است ۳ میلیون دستگاه خودرو تولید کند، افزود: رسیدن به این هدف نیازمند قطعه و هدفگذاری است که ترکیه می‌تواند در این رابطه همکاری‌های مناسبی را با ایران داشته باشد.

نعمت زاده با اشاره به اینکه ترکیه نیز در صنعت خودروسازی اهداف و سیاست‌گذاری‌های مناسبی را تدوین کرده است، تصریح کرد: همکاری ایران و ترکیه در صنعت خودروسازی به نفع دو کشور است.

وی با تأکید براینکه ایران می‌خواهد در صادرات خودرو در سطح جهان نقش آفرینی مناسبی را داشته باشد، اظهار داشت: این امر بدون حمایت و کمک کشورهای منطقه و گروه‌های دی هشت با کندی همراه خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با تسهیلات دولت یازدهم برای سرمایه‌گذاران خارجی نیز افزود: برای هیچ کشور خاصی ما مزیت‌هایی را تعیین نکرده‌ایم قانون سرمایه‌گذاری ایران قوی بوده و برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی چارچوب‌هایی را مشخص کرده است ما در قانون هیچ تفاوتی را برای کشورها قائل نیستیم و علاقه‌مندیم تا سطح همکاری خود را با کشورهای مختلف از جمله ترکیه افزایش دهیم.

نعمت زاده اضافه کرد: ایران و ترکیه در حال مشورت برای تأسیس یک منطقه صنعتی مشترک هستند، گفت: ایران این آمادگی را دارد که یک شهرک مشترک را در خاک خود با طرف ترکی تأسیس نماید.

وی از تشکیل شورای عالی ایران و ترکیه خبر داد و گفت: این شورا در سطح روسای جمهوری تأسیس و قرار است با توجه به موضوعات وزرای دو کشور حاضر و سطح مبادلات خود را با طرف ترکی افزایش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه درصددیم سطح همکاری ایران و ترکیه را به ۳۰ میلیارد دلار برسانیم، اظهار داشت: اگرچه بانک‌های ایرانی در تحریم هستند و بانک‌های غربی امکان معامله با ایرانی‌ها را ندارند اما امید می‌رود با مذاکرات لازم گشایش‌هایی انجام و سطح تبادلات ایران با کشورهای خارجی افزایش پیدا کند.

نعمت زاده با اشاره به اینکه ایران به خاطر تحریم‌ها نتوانست در حوزه صادرات به اهداف خود دست پیدا کند، تصریح کرد: امیدواریم با افزایش همکاری‌های خود با کشورهای دی هشت از جمله ترکیه بتوانیم به اهداف صادراتی خود به آینه نزدیک دست پیدا کنیم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

10 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

2 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

3 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

3 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

3 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

3 روز ago