Categories: اخبار نساجی

تصمیمات جدید برای حل مشکلات واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی

دراین نشست که با حضور حجت الاسلام حکمت علی مظفری رییس دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلابی تبریز برگزار شد استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در استان اعلام کرد: رتبه استان در فضای کسب و کار در سال ۹۲ در کشور بیست و یکم بوده که در حاضر به جایگاه ۱۵ ارتقا یافته است.

اسماعیل جبارزاده دست یابی به این موفقیت را مرهون تلاش همه مدیران استان بیان کرد و بر اهتمام بیشتر آنان تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره مشکلات واحدهای تولیدی استان در تامین مواد اولیه استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت راه اندازی شرکت تامین و تجهیز مواد اولیه در استان به منظور حمایت از واحدهای تولیدی تاکید کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به تهیه جزوه آموزشی برای بهبود فضای کسب و کار توسط کارشناسان این اداره کل ، خاطرنشان کرد: رتبه کشور ایران در ۶ شاخص فضای کسب و کار بهبود و در برخی شاخص ها کاهش یافته است .
رضا حسینی اظهارکرد: رتبه کشور در شاخص سهولت اخذ وام بهتر شده ، در شاخص تجارت بین المللی کاهش یافته و در شاخص پرداخت مالیات ارتقا یافته است .
رییس کمیسیون صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز نیز با اشاره به اینکه ۳۵ درصد تولید و صادرات فرش دستباف کشور در این استان انجام می شود، گفت: اشتغال زایی در این حوزه با کمترین هزینه امکان پذیر است.
اسماعیل چمنی، رفع مشکلات قانونی در زمینه بیمه قالیبافان را خواستار شد و گفت: ۲۰۰ هزار نفر فعالان استان در زمینه قالی بافی شرایط بیمه شدن را دارند .
وی با بیان اینکه فرش دستباف با تکیه بر توان و استعداد داخلی تولید و اقتصاد مقاومتی در این حوزه متجلی می شود، گفت: تسهیلات کم بهره به دست تولید کننده های واقعی نمی رسد و موجب لطمه دیدن تولید در این بخش می شود.
غلامعلی راستی قائم مقام اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه ۸۰ هزار نفر قالیباف بیمه شده استان در نتیجه غربالگری انجام شده به ۵۰ هزار نفر کاهش یافته است ، گفت: سهم این استان نباید با سایر استان ها برابر دیده شود.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد حمایت از صنعت فرش دستباف در استان، گفت: این ستاد سیاست گذاری در زمینه فرش دستباف را به عهده دارد و همه تشکل ها در قالب این ستاد همکاری داشته باشند تا مشکلات رفع شود .

جبارزاده گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر به ناحق در استان ما از بیمه قالی بافی استفاده می کردند که با بررسی تامین اجتماعی کنار گذاشته شده اند .
سمساری، مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز با اعلام اینکه در زمان حاضر ۵۹ هزار قالی باف استان از خدمات بیمه استفاده می کنند ، اظهارکرد: چنانچه قالی بافی شغل اصلی متقاضی استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی نباشد ، بیمه وی قطع می شود .
در این نشست مشکلات ناشی از نحوه اجرای آئین نامه اجرایی اسناد رسمی لازم الاجرا و موارد ناشی از آن در تملیک وثایق ملکی توسط بانک ها بررسی شد .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

3 ساعت ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

6 ساعت ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

2 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

3 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی (ویدیو)

شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه هدف گذاری خود را در چند سال اخیر…

3 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم (ویدیو)

قالی زرتشت از سال 2014 حضور مستمر در نمایشگاه ها داشته است.محصولات قالی زرتشت شامل…

4 روز ago