Categories: اخبار نساجی

تصویب بیش از ۶۹۰۰ مصوبه در ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی

 

تعداد جلسات ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی در ۳۰ استان کشور بالغ بر ۷۳۵ جلسه بوده که ۶ هزارو ۹۳۲ مصوبه را به همراه داشته است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داد: از این تعداد ۴ هزارو ۴۳۲ مصوبه مربوط به مصوبات بانکی، هزارو ۱۵۹ مصوبه به سایر مصوبات، ۵۳۴ مصوبه به امور مالیاتی،‌۳۸۷ مصوبه به مصوبات تامین اجتماعی و ۳۰۵ مصوبه به مصوبات معدنی تعلق داشته است.

براین اساس، ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی در طی سال ۱۳۸۹ حدود ۴۳ سفر به تمامی استانها و تعدادی از شهرکهای صنعتی کشور با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاههای عضو ستاد انجام و پس از بررسی حدود ۱۸ هزار درخواست تعداد ۱۲ هزارو۹۰۰ مصوبه جهت حل مشکلات اجرایی واحدهای تولیدی اخذ و ابلاغ کرده است.

همچنین این ستاد در سه ماهه اول سال ۱۳۹۰ و به منظور بررسی نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و پیگیری اجرای مصوبات دور قبل ستاد به کلیه استانهای کشور با اخذ ۶۷۰۰ تصمیم اجرایی ،گام بزرگی در شناسایی و حل مشکلات واحد های مذکور برداشته است.

برای مواردی که در قالب سفرهای اعضای ستاد قابل تصمیم گیری نبوده و یا نیاز به تصمیم گیری با اختیارات بیشتری بوده است به جلسات کمیته های تخصصی دبیرخانه مرکزی ستاد موکول شد که تصمیماتی اخذ و جهت اجرا به دستگاههای مربوطه ابلاغ گردید که دراین راستا تا کنون حدود ۶۰۰ تصمیم اجرایی در کمیته های مذکور اخذ و ابلاغ شده است.

پس از ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازگانی و تشکیل وزارت صنعت،معدن وتجارت، بر اساس تصمیم اعضای اصلی ستاد تسهیل مقرر شد از ابتدای سال ۱۳۹۱ کارگروههای استانی به ریاست استانداران و دبیری رؤسای سازمانهای صنعت،معدن وتجارت استانها بصورت دائمی به فعالیت پرداخته اند.

ضمن بررسی های کارشناسی و حل مشکلات ، مواردی را که نیاز به تصمیم گیری و ابلاغ از طریق دبیرخانه مرکزی ستاد تسهیل داشته است به دبیرخانه منعکس کردند که در این راستا در طی سال ۱۳۹۱ حدود ۷ هزار تصمیم اجرایی در کارگروههای استانی اخذ و ابلاغ شده است.

به منظور رصد مشکلات تمامی واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی کشور و بر اساس تحقیقات و بررسی های همه جانبه و با همکاری بخش های اثر گذار در امر صنعت و معدن تصمیماتی در حل این نابسامانی ها و نارسایی هایی که صنعتگران و معدن کاران را با مشکل روبرو کرده بود گرفته شدتا با اصلاح ساختار و روش بتواند معضلات کوتاه مدت و در پی آن بلند مدت را برطرف کنند.

ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی به منظور رفع مشکلات سد راه تولید در کشور، توسط هیئت وزیران و بنا به پیشنهاد رییس جمهور به استناد اصل ۱۲۷ قانون اساسی تشکیل شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

آموزه‌های رویداد IFCO 2024 استانبول

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه نمایشگاه İstanbul Fashion Connection هفده الی…

9 ساعت ago

تولید نخ پلی‌استر در چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد رشد یافت

مهدی عباس‌پور تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۵ هزار تن نخ پلی‌استر در واحدهای…

2 روز ago

کاهش صادرات صنعت نساجی ترکیه در نیمه اول سال ۲۰۲۴

صادرات بخش نساجی و مواد خام ترکیه در دوره دیماه تا خردادماه ۱۴۰۳ (ژانویه تا…

2 روز ago

کنفرانس تخصصی مدیریت آب و بازچرخانی پساب در صنعت

شرکت جهان اروم اُیاز و شرکت جهان اروم آراز با همکاری سازمان ملی محیط زیست…

3 روز ago

انتظارات فعالان صنعت نساجی از دولت جدید

درخواست فعالان نساجی ایران از دولت برای رفع چالش‌های اساسی صنعت فعالان صنعت نساجی ایران،…

5 روز ago

فرش تبریز، مسافر ویژه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه

المپیک ۲۰۲۴ فرصتی دیگر برای فرش تبریز است تا بار دیگر، پس از پرچم‌داری در…

6 روز ago