اخبار فرش ماشینی

یک تولید کننده: ایران در تولید فرش ماشینی می تواند با جهان رقابت کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

    یک تولید کننده فرش ماشینی گفت: ایران در زمینه تولید فرش ماشینی می تواند با جهان رقابت کند زیرا آخرین فناوری روز دنیا در تولید فرش ماشینی ایران استفاده می شود.
    
    به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، علی دریاب اظهار کرد: هزینه های تولید فرش ماشینی در کشور ما نسبت به دیگر کشورها همچنان پایین است و به دلیل وجود پتروشیمی در کشور، بسیاری از مواد اولیه صنعت فرش ماشینی در داخل تولید می شود.
    
    وی با اشاره به اینکه فرش ایرانی نسبت به رقبای خارجی در طراحی و رنگ بندی اصالت دارد، گفت: به دلیل پایین بودن هزینه ها تولید آن هم نسبت به دیگر کشورها ارزانتر است و باید با بهبود روابط خارجی، زمینه را برای صادرات فرش ماشینی فراهم کرد.
    
    وی بزرگترین مشکل کنونی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را نبود روابط اقتصادی با دیگر کشورها دانست و افزود: در صورت بهبود روابط ، بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی حل و وضعیت صادرات و واردات کشور تصحیح می شود.
    
    دریاب بزرگترین درخواست تولیدکنندگان از دولت را بهبود روابط تجاری با کشورهای خارجی عنوان کرد.
    
    وی همچنین با بیان اینکه مسائل بانکی از دیگر مشکلات تولیدکنندگان است و بانک ها به بنگاهداری رو آورده اند، افزود: بانک ها سعی می کنند برای سرمایه در گردش واحدها، وام های کوتاه مدت پرداخت کنند و از پرداخت تسهیلات بلندمدت برای سرمایه ثابت خودداری می کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×