Categories: اخبار نساجی

تعهدات جدید خودرو سازان در قبال افزایش قیمت خودرو

 

مدیر کل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ، از تعهدات جدید خودرو سازان در قبال افزایش قیمت خودروها خبر داد.

به گزارش قدس انلاین  ” شهرام میر آخورلو” در گفت گو با شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران با اعلام افزایش متوسط ۶ درصدی قیمت انواع خودرو افزود : طی توافقات انجام شده خودرو سازان موظف شدند که ظرف ۲ ماه اولیه سال ۹۱ با عرضه گسترده خودرو فاصله قیمتهای بازار آزاد با قیمتهای درب کارخانه را هماهنگ کنند و رانتی که به سمت دلالان و واسطه ها بود و به دست مصرف کننده نمی رسید از بین برود.

وی تاکید کرد : اجازه افزایش قیمت خودرو را به خودروسازان بیش از توافق اعلام شده نخواهیم داد.

” میر آخورلو” افزود : همچنین زمان تحویل فوری خودرو از ۶۰ روز و ۴۵ رو به زیر ۳۰ روزکاهش پیدا کند.

عضو کمیته خودرو اضافه کرد : در تصمیمات جدید اتخاذ شده متوسط افزایش قیمت خودرو ۶ درصد و سقف این افزایش ۹ درصد در نظر گرفته شده و بدین منظور باید در برخی خودروها کاهش قیمت صورت بگیرد و در برخی دیگر از خودروهای پر فروش قیمت بالاتری ارایه شود تا خوروسازان بتوانند سقف ۹ درصد و متوسط ۶ درصد را رعایت بکنند.

به گفته وی توافقات فعلی افزایش قیمت خودرو با بررسی درخواست خودرو سازان و بررسی اسناد و مدارک ارایه شده صورت گرفته است و از این رو افزایش قیمت ها بیش از توافقات دو جانبه به هیچ وجه مورد تایید سازمان حمایت نخواهد بود.
این مقام مسوول تصریح کرد : خودرو سازان از امروز موظف شدند با عرضه بیش از حد خودرو به دو صورت نقدی و فوری ، رانتها را ازبین ببرند و زمان تحویل فوری خودرو را نیز به ۳۰ روز کاهش دهند.

وی همچنین اظهار کرد : با وجود مصوبه کمیته خودرو مبنی بر افزایش متوسط ۶ درصدی ، گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش متوسط ۸/۴ قیمتهای خودروهای ساخت این شرکت خبر داده است.

” میر آخورلو “تصریح کرد : نحوه افزایش متوسط ۶ درصد قیمت خودرو در اختیار شرکتهاست ضمن آنکه شرکتهای خودور ساز باید قیمتهایشان را برای اطلاع رسانی عمومی در سامانه ۱۲۴.ir ثبت کنند .

به گفته وی سازمان حمایت حتما نظارت خود را در این زمینه انجام می دهد وثبت قیمتها نیز فقط ازناحیه این سازمان صورت می گیرد .
عضو کمیته خودرو با تاکید بر کاذب بودن قیمت تقاضا در بازار خودور طی روزها و هفته های گذشته اطمینان داد که به زودی به دلیل تصمیمات جدید ، کاهش محسوسی در قیمت خودروهای تولید داخل صورت بگیرد .

بر اساس گفته های این مقام مسوول اعلام همگانی برای پیش فروش خودرو از طریق پیش فروش و فروش فوری ، تنظیم بازار و رساندن قیمت کف بازار انواع خودور به مرز قیمت فروش کارخانه ظرف ۲ماه اولیه سال ۹۱ ،اقدامات موثر به منظور ارایه کیفیت مناسب و آپشن ها و نیز ارایه گزارشات ادواری هر ۲ هفته یکباراطلاعات تولید ، فروش و موجودی و تحویل به سازمان حمایت ، از جمله تعهدات شرکتهای خودرو سازی در قبال افزایش قیمتها بوده است.//

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

2 ساعت ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

2 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

3 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی (ویدیو)

شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه هدف گذاری خود را در چند سال اخیر…

3 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم (ویدیو)

قالی زرتشت از سال 2014 حضور مستمر در نمایشگاه ها داشته است.محصولات قالی زرتشت شامل…

4 روز ago

استقبال از محصولات قالیچین در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه (ویدیو)

خدمات شرکت قالیچین: زمینه های معرفی محصولات فرش، بازی گونه سازی خرید و انتخاب فرش،…

4 روز ago