Categories: اخبار نساجی

تلاش برای بازگرداندن واحدهای قطعه ساز تعطیل شده به چرخه تولید

 

دبیر انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به ظرفیت تولید واحدهای قطعه سازی گفت: طی سالهای ۹۱ و ۹۲ بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بخش خصوصی قطعه سازی از این صنعت کنار رفتند که از سال ۹۲ در تلاشیم تا این میزان را برگردانیم.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، ساسان قربانی با بیان اینکه در سال ۹۰ صنعت قطعه سازی برای بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو قطعه تامین کرد، افزود: در حال حاضر ظرفیت قطعه سازی تا دو میلیون خودرو به لحاظ تجهیزات و امکانات وجود دارد.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به این ظرفیت باید به جذب نیروی انسانی به شکل جدی تری بیاندیشیم ضمن اینکه به روز کردن ماشین آلات و تکنولوژی و انجام سرمایه گذاری های جدید نیز از ضروریاتی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار داد.

قربانی با اشاره به وضعیت واحدهای تعطیل شده، نیمه تعطیل یا با ظرفیت تولید پایین این صنعت اظهار داشت: سال های ۹۰ و ۹۱ که همراه بود با کاهش تولید و افزایش نرخ ارز در صنعت خودرو، شرایط نامساعدی را برای شرکت های قطعه سازی شاهد بودیم.

به گفته وی؛ برای اینکه شرکتهایی که به حالت تعطیل، نیمه تعطیل یا با ظرفیت پایین دوباره بتوانند به چرخه تولید عادی خود برگردند نیازمند حمایت از سوی مسئولان هستند، چرا که این شرکتها به انرژی و کمک بیشتری نیاز دارند تا بتوانند خود را بازیابی کنند.

قربانی اظهار داشت: برای توسعه این امر باید در محیط صنعتی و بین المللی در بخش قوانین و مقررات و تصمیبات استراژیک و کلان اقدامات مناسب را انجام دهیم.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران ادامه داد: بنگاه ها و شرکت های تولیدی و شرکت های خودروساز و قطعه ساز باید بازنگری درونی داشته باشند تا بتوانند تکنولوژی روز را جذب و واحدهای طراحی مهندسی خود را متنوع کنند.

قربانی همچنین افزود: تعامل با دنیا از موضوعاتی است که در این صنعت می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد، چرا که تولید خودروها و قطعاتی باید در دستور کار قرار بگیرد که قابلیت صادراتی داشته باشند.

وی ادامه داد: شرکت های خودروساز و قطعه ساز باید به تولیدی فراتر از مرزهای داخلی بیاندیشند و ورود به بازارهای جهانی را همواره مورد نظر قرار دهند.

وی یادآور شد: در حال حاضر هر دو خودروساز بزرگ کشور برنامه های توسعه و تحول را در دستور کار خود قرار داد ه اند و می توان انتظار داشت به تبع آن صنعت قطعه سازی نیز با حرکت رو به جلو مناسبی همراه باشد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago