Categories: اخبار نساجی

تلاش کنگره آمریکا برای متوقف کردن همکاری سوئیفت با ایران

 

نمایندگان کنگره آمریکا پیش نویس طرحی را ارائه کردند که سعی دارد شبکه سوئیفت را به متوقف کردن همکاری خود با بانک های ایران مجبور کند.

به گزارش بی باک  به نقل از آسوشیتد پرس کنگره آمریکا همچنین طرحی را با هدف افزایش فشارهای مالی و اقتصادی بر بانک مرکزی ایران آماده کرده است .

بر اساس این گزارش  برد شرمن ، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا و از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این طرح را ارائه کرده است. وی با همکاری با ایلنا راس لتینن رییس کمیته روابط خارجی این طرح را تهیه کرده و قرار است مارک کرک، سناتور جمهوری خواه از ایالت ایلینویس هم مشابه این طرح را در سنای آمریکا ارائه کند .

بر اساس این طرح ، اگر خدمات جامع میان بانک‌ها ، موسوم به سوییفت ، ارائه سرویس به ایران و بانک‌های ایرانی را قطع نکند ، از نظام بانکی آمریکا حذف خواهد شد .

در حال حاضر  اروپا طرح تحریم بانک مرکزی ایران و چند بانک دیگر از شبکه سوییفت را بررسی می کند و هنوز آن را نهایی و اجرا نکرده است .

بر این اساس سوییفت یک کد شناسایی ویژه برای بانک‌ها و موسسات مالی بین‌المللی است که از طریق آن می‌توانند نقل و انتقال پول برای خرید و فروش کالا و خدمات را انجام دهند . این کد بزرگترین و مهم‌ترین سیستم ارتباط الکترونیکی جهان برای بانک‌هاست .

برد شرمن در بیانیه ای اعلام کرد ما نباید هیچ گونه اقدامی را کنار بگذاریم و باید از فشارهای ممکن برای انزوای تهران استفاده کنیم . با این طرح و در صورت اجرای آن ، ایران از شبکه سوییفت حذف می‌شود و یا طرف‌های معامله خود را از دست می‌دهد یا اینکه باید برای خرید پول بیشتری بپردازد و راه انتقال دیگری پیدا کند ، یا برای فروش باید ارزان ‌تر بفروشد چون هزینه‌ای هم صرف راه جایگزین انتقال پول خواهد کرد .

این طرح و پیش نویس قرار است متمم لایحه تحریم موسسات مالی ایران شود و مقرر می‌کند که تمامی موسسات و نهادهای مالی و بانکی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار گیرند . برای مثال نهادهای مالی مانند صندوق مالی کلیرستریم در لوکزامبورگ و یا گروه مالی دویچه بورس در آلمان ، که به نمایندگی از بانک مرکزی ایران صاحب دارایی هستند طبق این طرح پیشنهادی ، تحریم خواهند شد .

طرح پیشنهادی مزبور همچنین ارائه خدماتی مانند بیمه به هرگونه مورد مرتبط با تحریم‌ها را ممنوع می‌کند . به این منظور که حتی اگر راهی برای دور زدن تحریم‌ها پیدا شد ، شرکت‌های بیمه و دیگر خدمات انتقالی و مکمل ، اجازه فعالیت نخواهند داشت .

به گزارش فارس کنگره آمریکا که تحت سیطره صهیونیست ها قرار دارد اخیرا تحریم نفتی ایران را وضع کرده است که افزایش ۲۰ دلاری قیمت نفت نتیجه مستقیم آن بوده است. بر اساس محاسبات انجام شده حتی اگر قیمت نفت در سطح کنونی باقی بماند این تحریم ۱۰ میلیارد دلار برای ایران درآمد زایی خواهد کرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی کارکنان از محیط کار

مهندس محمداسماعیل شریف‌خانی مقدمه: رضایت‌مندی کارکنان از محیط کار یکی از مهم‌ترین عواملی است که…

16 ساعت ago

شانزدهمین دوره نمایشگاه ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان

نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی اصفهان با نام SITEX 2024 از 14 تا 17 تیرماه…

2 روز ago

صادرات ۷۹۵ ملیون دلاری محصولات صنایع نساجی در سال گذشته

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت به صادرات ۳۸۶ هزار…

2 روز ago

سطح نمایشگاه ماشین آلات نساجی استانبول بسیار بالا بود.

شرکت ندتکس نزدیک به دو دهه در صنعت نساجی ایران مشغول فعالیت است و در…

2 روز ago

ثبت نام دوره آینده دموتکس دبی (DOMOTEX 2025)

به اطلاع می رساند هم اکنون می توانید جهت ثبت نام دوره آینده(Domotex 2025) اقدام…

2 روز ago

شرح وظایف واحد تولید در سالن های ریسندگی

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی بنیان اصلی کارخانه بر مبنای تولید بنا می شود.…

3 روز ago