Categories: اخبار نساجی

تمهیدات مناسب برای کارآفرینان بخش تعاون پیش بینی شده است

تهران- معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: برای حمایت از کارآفرینانی که در بخش تعاون به فعالیت می پردازند تمهیدات به نسبت مناسبی نظیر رفع موانع فعالیت درهمه زیر بخش ها در نظر گرفته شده است.

‘غلامحسین حسینی نیا’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: تسهیل فرآیند دستیابی به منابع،اطلاعات فناوری،تخفیف مالیاتی،اعطای تسهیلات، اولویت در واگذاری سهام بخش دولتی و بنگاه های مورد واگذاری به کارآفرینان ، ایجاد شهرکها و مجتمع های تعاونی و استقرار تعاونی های نوپای کارآفرینان از جمله دیگر تمهیدات برای کارآفرینانی است که در بخش تعاون فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه ، توجه به کارآفرینی و ایجاد و توسعه آن گام ارزشمندی در جهت ایجاد فضای مناسب جهت افزایش منابع ملی،کاهش نرخ بیکاری،تعادل ساختاری و توسعه شهرها و روستاها خواهد بود ، افزود: نه تنها باید کارآفرینی فردی بلکه سازمانی، اجتماعی و موسسه ای گسترش یابد.

حسینی نیا بیان داشت: به نظر می رسد مجموعه شرایط و مقتضیات جامعه امروز ما از یک سو و برنامه ها و اهداف مشترکی که بین دو مقوله کارآفرینی و تعاون وجود دارد و از سوی دیگر ضرورت ارتباط راهبردی این دو مقوله اساسی را اجتناب ناپذیر می سازد.

وی با اشاره به عملکرد معاونت امور تعاون در مقوله اشتغال و کارآفرینی گفت: با تشکیل ۱۱هزار و ۳۷۱ شرکت تعاونی و با عضویت ۲۱۶هزار و ۲۱۱ نفر ،۱۵۷هزار و ۶۳۸ فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

حسینی نیا اظهار داشت: همچنین ۳۱۵ هزار نفر کارجو در سامانه تعاونی های کشاورزی مهر و ۱۹۰هزار نفر در سامانه عمومی ثبت نام کرده اند که ۴۴۰هزار نفر مورد مشاوره شغلی قرار گرفته اند.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اولویت های سرمایه گذاری استان ها در سراسر کشور بالغ بر ۱۶هزار و ۴۱۲ طرح بوده و اشتغالزایی بیش از ۴۹۷ هزار و ۵۱۴ نفر را دارا می بانشد.

حسینی نیا گفت: در راستای اجرای مصوبات کارگروه توسعه بخش کشاورزی ۳۱۵ هزار نفر در سامانه تعاونی های کشاورزی مهر ثبت نام کرده اند که پس از پالایش اطلاعات ثبت نام کنندگان و انجام مشاوره آنها، تاکنون در چارچوب یکهزار و ۲۹۰ تعداد شرکت تعاونی مهر،۷۷۰ شرکت سهامی کشاورزی و یکهزار و ۳۹۸ مشاغل خرد در بخش کشاورزی جهت استفاده از تسهیلات و سایر مزایای طرح ساماندهی شده اند.

به گفته وی، همچنین اقدام جهت ساماندهی ۱۲هزار مهندس و کارشناس ناظر مسکن روستایی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تهیه ۱۴۰ طرح خوشه کسب و کار اشتغالزا در گرایش های صنعت، کشاورزی و خدمات مطابق با پتانسیل و مزیت های نسبی استانهای کشور از جمله دیگر عملکرد معاونت امور تعاون بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین به منظور ساماندهی مقوله کارآفرینی در بخش تعاون ‘بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون’ در استانهای کشور از سال ۱۳۸۶ شروع به کار کرده است.

وی ادامه داد: بنیادها، کارجویان را دسته بندی کرده، آمایش سرزمین را تکمیل کرده و به کارآفرینان مشورت و به کارآفرینان مشاوره می دهند.

حسینی نیا تصریح کرد: تشکیل بنیادها، بستر مناسبی برای تحقق بند دوم اصل ۴۳ قانون اساسی مبنی بر ارائه تسهیلات به افراد فاقد ابزار و امکانات به منظور ایجاد اشتغال محسوب می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

1 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

2 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

2 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

2 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

2 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

3 روز ago