تهدید ۱۰۰ هزار شغل در نساجی های اصفهان

رییس هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان خبر داد

دنیا اقتصاد- اصفهان: بی برنامگی و عدم ارائه راهکارهای صحیح از سوی مسوولان یک صد هزار شغل در حوزه نساجی در استان اصفهان را به خطر انداخته است.
حاتم شاه کرمی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی استان اصفهان در مراسم افتتاحیه پنحمین نمایشگاه بین المللی تخصصی ماشین آلات، محصولات نساجی، چرم و صنایع وابسته در اصفهان با اعلام این مطلب افزود: به دلیل برخی عدم هماهنگی ها ورود پنبه به کشور محدود شد که ضربه های سنگینی به صنعت نساجی وارد کرد.
حاتم شاه کرمی ادامه داد: این کار باعث شد که بازدهی واحدهای فعال نساجی به حدود ۳۰ درصد کاهش یابد.
وی با اشاره به این که یکصد هزار نفر در استان در این صنعت شاغل هستند، بی برنامگی و عدم ارائه راهکارهای صحیح از سوی وزارت صنایع در این خصوص را برابر با تهدید یک صد هزار شغل در استان دانست.
وی افزود: بیش از هشت هزار واحد صنعتی در این استان فعال است که از این تعداد دو هزار و ۲۰۰ واحد متعلق به صنعت نساجی است.
شاه کرمی همچنین اعلام کرد: در شش ماه نخست سال جاری کل واردات کشور ۲۰ درصد کاهش داشته است این در حالی است که واردات در حوزه نساجی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه در اوایل سال جاری رقمی معادل ۶/۹۴ میلیون دلار صادرات منسوجات اعلام شد، افزود: پس از گذشت دو ماه نخست امسال این مقدار به ۴۶ میلیون دلار رسید و این بدین معنی است که ۵۰ میلیون دلار از صادرات منسوجات کم شده است.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی استان در ادامه خواستار اجرای قانون مبارزه با کالای قاچاق شد و گفت: با توجه به ماده ۱۰۳ تامین اجتماعی که به ماده ۸۰ تبدیل شده، این قانون اجرا نمی شود و باعث وارد آمدن فشارهایی بر صنعت نساجی شده است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز با بیان اینکه صنعت نساجی ایران نسبت به سال های گذشته رکود داشته است، گفت: هم اکنون تعدادی از کارخانجات نساجی کشور برای تولید منسوجات خود از ماشین آلات دهه ۷۰ استفاده می کنند.
رسول محققیان افزود: انتظار می رود که مسوولان شرایط ویژه ای را از طریق ایجاد بسترها و تسهیلات لازم برای ترغیب سرمایه گذاران ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: اگرچه برخی نوسازی ها نیز انجام شده، اما اکثر واحدهای این صنعت، صورت سنتی داشته و با هدر رفت انرژی و منابع انسانی، محصولات تولیدی بدون کیفیت را روانه بازار می کنند که زمینه برای تجار سود جو فراهم می شود.
وی نمایشگاه را بستر مناسبی برای طرح و حل بسیاری از مشکلات نساجی همچون تعامل با مراکز علمی، انجمن ها و اتاق های بازرگانی، ارتباط با نیروی متخصص و دانش آموخته، آشنایی با روش های جدید تولید محصول، فروش و بازاریابی و ارتباط گیری با مسوولان دانست و با ابراز امیدواری از جلوگیری ورود بی رویه منسوجات به کشور و قاچاق آن، خاطرنشان کرد: درصورت تعیین تعرفه های سنگین برای ورود منسوجات به کشور از محصولات تولیدی داخلی حمایت عملی خواهد شد.
در این نمایشگاه بیش از ۷۰ شرکت از استان های اصفهان، تهران و یزد و نمایندگانی از کشورهای ترکیه، تایوان، اندونزی، سنگاپور، هند، تایلند، چین، کره و اسپانیا به نمایش آخرین دستاوردهای خود پرداختند.

روزنامه دنیای اقتصاد، شماره ۲۵۳۳

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

18 ساعت ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

19 ساعت ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

5 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

5 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

5 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

6 روز ago