اخبار فرش ماشینی

توسعه تجارت خارجی نیازمند حضور قدرتمند در بازارهای جهانی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد صبح چهارشنبه با بیان این مطلب در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی افزود: شرایط اقتصادی حاکم بر کشور در پی تحریم های سخت دشمنان شناسایی رقبای تجرای در منطقه را برای توسعه تجارت خارجی ضروری می سازد.

وی با اشاره به حضور موفق تولید کنندگان ایرانی در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: نمایشگاه توانمندی های ایران با مسئولیت استان مرکزی که به عنوان نماد توانمندی های کشور در لبنان برگزار شد خوشبختانه با موفقیت کامل و بدور از هرگونه مشکلات احتمالی امنیتی در کنار استقبال پر شور و گسترده مردم لبنان برگزار شد.

استاندار استان مرکزی از نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در لبنان به عنوان گامی بزرگ در راستای تحقق حماسه اقتصادی برشمرد و افزود: در این نمایشگاه توانمندی های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی ایران در قالب ۶۴ غرفه به نمایش گذاشته شد.
شعبانی فرد ادامه داد: از مجموع ۶۴ غرفه نمایشگاه ۵۱ غرفه را شرکت های داخلی تشکیل می دادند که از این تعداد ۳۵ غرفه در اختیار تولید کنندگان استان مرکزی و ۱۶ غرفه دراختیار تولید کنندگان دیگر استان های کشور بود.

وی با تاکید بر ضرورت پیاده شدن منویات مقام معظم رهبری درحوزه اقتصاد مقاومتی گفت: توجه به برپایی نمایشگاه های داخلی و حضور پررنگ صنایع و بخش کشاورزی در نمایشگاه ها ۲ مولفه اصلی در راستای تحقق این مهم است.

استاندار استان مرکزی بستر سازی لازم برای حضور تولید کنندگان و صنعتگران در عرصه بازارهای خارجی را وظیفه دولت برشمرد و گفت: شناخت استانداردهای بین المللی، شناخت رقبا و جدی گرفتن آنها وظیفه صنعتگران و تولیدکنندگان برای جذب بازارهای جهانی است.
وی در ادامه غرفه برتر این نمایشگاه را غرفه پالایشگاه امام خمینی شازند عنوان کرد و افزود: توانمندی های ایران در صنعت نفت موجب حیرت همگان در این نمایشگاه شد.

استاندار مرکزی یادآور شد: در مدت برگزاری نمایشگاه بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار قرارداد منعقد شده که از این مبلغ ۲۰ میلیون دلار توسط شرکت های تولیدی؛ ۷۰ میلیون دلار توسط واحدهای صعتی، یک و نیم میلیون دلار توسط تولید کنندگان فرش و یکصد میلون دلار توسط شرکت دخانیات منعقد شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شعبانی فرد گفت: حضور بیش از ۵۰۰ شخصیت برجسته و بازدید بیش از ۲۰ هزار نفر از نمایشگاه بیانگر موفقیت این نمایشگاه بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×