اخبار نساجی

اولین پول نفت ایران به روپیه هند پرداخت شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

اولین پول نفت ایران به روپیه هند پرداخت شد

شرکت بارات پترولیوم هند اعلام کرد، نخستین پرداخت پول نفت ایران با روپیه را انجام داده است.

به گزارش فارس به نقل از تریدعربیا ، دو مقام آگاه اعلام کردند شرکت بارات پترولیوم هند برای نخستین بار پول نفت ایران را با روپیه پرداخت کرده است.

تحریمهای آمریکا و اروپا چالشهایی را برای شرکتهای نفتی هند و سایر شرکتهای مشتری نفت ایران در آسیا برای پرداخت پول نفت وارداتی از این کشور ایجاد کرده است .

بر اساس این گزارش ، هند دومین مشتری بزرگ نفت ایران به شمار می رود ولی برای پرداخت پول نفت ایران با مشکلات زیادی روبرو شده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از دسامبر ۲۰۱۰ میلادی شرکتهای پالایشگاهی هند از طریق هالک بانک ترکیه بیش از ۱۰ میلیارد دلار از پول نفت وارداتی از ایران را پرداخت کرده اند .

این گزارش افزود شرکتهای هندی پیش از این پول نفت ایران را از طریق مکانیسم اتحادیه پایاپای پولی آسیا پرداخت می کردند که با توجه به فشارهای آمریکا این مکانیسم لغو شد و شرکتهای هندی نتوانستند پول نفت ایران را با یورو و دلار بپردازند .

تهران و دهلی نو در ماه ژانویه توافق کردند تا هند ۴۵ درصد پول نفت وارداتی را با روپیه بپردازد .

یک مقام اگاه بازار نفت در این باره تاکید کرد شرکت بارات پترولیوم هند نخستین پرداخت پول نفت ایران با روپیه را روز جمعه و دومین پرداخت را روز شنبه انجام داده است .

این شرکت بیش از ۲۷ میلیارد روپیه برای واردات نفت از ایران در سال مالی گذشته پرداخت کرده است . این رقم معادل ۴۸۲ میلیون دلار است .

شرکت بارات پترولیوم بر خلاف سایر شرکتهای نفتی هند نتوانست در هالک بانک ترکیه حساب باز کند . آخرین محموله نفتی این شرکت از ایران در ماه ژانویه دریافت شده است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×