اخبار نساجی

نامزد ریاست بانک جهانی برای جلب حمایت، با مقامهای هند دیدار کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دهلی نو- ‘جیمز یانگ کیم’ نامزد پست ریاست بانک جهانی به منظور جلب حمایت هند با مقامهای این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایرنا،’جیمز یانگ کیم’ که متولد کره جنوبی است ،درسفر دوروزه به هند با ‘مانموهان سینگ’ نخست وزیر، پراناب موکرجی، وزیر دارایی و جیرام رامش وزیر توسعه روستایی هند ملاقات کرد.

براساس برخی نشانه ها ،هند مایل است از نامزدی ‘جیم’ که منتخب آمریکا برای پست بانک جهانی است ،حمایت کند، اما تصمیم نهایی دراین باره هنوز اتخاذ نشده است.

نامزد تصدی پست ریاست بانک جهانی در حال حاضر ریاست کالج دارتموث (Dartmouth) را برعهده دارد، وی بیش از دو دهه برای ارتقای شرایط کشورهای در حال توسعه کار کرده است.

‘خوزه آنتونیو اوکامپوی ‘کلمبیایی و پروفسور دانشگاه کلمبیا در نیویورک و ‘انگوزی اوکونجو-ایویلا’ ، وزیر دارایی نیجریه از دیگر نامزدهای تصدی مقام ریاست بانک جهانی هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

روبرت زوئلیک، رییس کنونی بانک جهانی از پست خود کناره گیری کرده و بازنشسته شده است.

گفتنی است گروه ‘بریکس ‘ متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی در اجلاس اخیر خود دردهلی نو بر ضرورت انتخاب شفاف رییس بانک جهانی بر مبنای شایسته سالاری و نه ملیت تاکید کردند.

بانک جهانی از زمان آغاز به کار در سال ۱۹۴۴، همواره توسط مدیرانی با ملیت امریکایی مدیریت شده است و این در حالی است که رییس صندوق بین المللی پول نیز همیشه اروپایی بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×