Categories: اخبار نساجی

توسعه پارس جنوبی عامل مهمی در گسترش روابط اقتصادی ایران و ژاپن است

بوشهر- سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه پارس جنوبی عامل بسیار مهمی در گسترش روابط اقتصادی ایران و ژاپن است.

به گزارش ایرنا، کین ایچی کومانو،درجمع مدیران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مسوولان استان بوشهر، افزود: مصرانه خواستار توسعه روابط بین دو کشور در حوزه های مختلف به ویژه حوزه های اقتصادی، فرهنگی، هنری و علمی هستم و مطمئنم با اشتراک های تاریخی و روحیه تلاش و کوشش که بین دو ملت وجود دارد، این هدف بزرگ قابل تحقق است.

وی اضافه کرد:درمدتی که به عنوان سفیر ژاپن درکشورایران فعالیت دارم همواره سعی کرده ام با مسافرت به بخش های مختلف این کشور با تمدن تاریخی، فرهنگی، موقعیت ها، ظرفیت ها وتوانمندی های ایران آشنا شوم و این تجربیات را به ژاپنی های مقیم تهران و مردم کشورم منتقل و در زمینه حفظ و تحکیم روابط دوستی دو کشور بزرگ تلاش کنم.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به نقش پارس جنوبی در اقتصاد کشوراظهارداشت: به طور مستمر ومرتب اخبار و اطلاعات پارس جنوبی را در روزنامه های سراسری ایران پیگیری می کنم و در جریان آخرین پیشرفت های انجام شده، قراردادهایی که منعقد می شود و فازهایی که در این منطقه به بهره برداری می رسند قرار می گیرم.

وی سفر رهبر معظم انقلاب به عسلویه را نشان دهنده اهمیت این منطقه خواند و خطاب به مدیران و کارکنان صنعت نفت در پارس جنوبی، گفت: سفر ایشان به عسلویه نشان دهنده اهمیت کارهای شماست و خوشحالیم از اینکه ما نیز امروز در این منطقه حضور یافته ایم.

کومانو بیان کرد: از آنجایی که روابط اقتصادی، پایه و اساس گسترش روابط فی مابین دو کشور است، از این رو سفر به عسلویه را ضروری دیدم و به طور قطع با اطلاعات و معلوماتی که در این سفر کسب می کنیم، زمینه های توسعه روابط اقتصادی بین ایران و ژاپن تسهیل خواهد شد.

سفیر ژاپن در ایران، بحث و بررسی و تبادل نظر در مورد پیشرفت های صورت گرفته در پارس جنوبی را مهم برشمرد و گفت: در این منطقه فعالیت های خوبی انجام شده و در دست اجراست که امیدواریم با تبادل نظرهای صورت گرفته، موقعیت مناسب برای گسترش مناسبات اقتصادی بین دو کشور فراهم شود.

بازدید از فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی، پتروشیمی برزویه، شهرتاریخی سیراف، شرکت در کارگروه اقتصادی استان بوشهر، دیدار با استاندار بوشهر، بازدید از تاسیسات بندری و کشتی سازی صدرا، پارک علم و فناوری خلیج فارس و همچنین دانشگاه خلیج فارس بوشهر از مهمترین برنامه های سفر سفیر ژاپن به استان بوشهر تعیین شده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago