اخبار نساجی

توقف پذیرش درخواست‌ کار در خارج

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دبیر کل انجمن صنفی کاریابی های بین المللی سراسر کشور با اعلام متوقف شدن پذیرش درخواست‌های جدید کار در پی رکود شدید مالی اروپا، از افت فعالیت دفاتر کاریابی خارجی و تاثیر نوسانات نرخ ارز بر این بازار خبر داد.

به گزارش بی باک، حسن کرباسی در گفتگو با مهر از ایجاد رکود شدید در بازارهای کار جهانی خبر داد و گفت: با توجه به رکود شدید حاکم بر اتحادیه اروپا و متوقف شدن پذیرش درخواست های جدید کار توسط کشورهایی همچون استرالیا و کانادا، وضعیت فعالیت دفاتر مشاوره شغلی بین المللی با افت قابل توجهی مواجه شده است.

دبیرکل انجمن صنفی کاریابی های بین المللی کشور اظهار داشت: همچنین به دلیل حجم زیاد پرونده های موجود متقاضیان کار سالهای گذشته و از سویی نیاز به رسیدگی و بررسی این درخواستها شاهد رکود فعالیت در مراکز مشاوره شغلی و کاریابی خارجی کشور هستیم.

کرباسی یکی از عوامل اصلی رکود در اعزام نیروی کار به خارج کشور را افزایش قیمت ارز و نوسانات ارزی دانست و افزود: به علت افزایش نرخ ارز، طبیعتا افراد متقاضی اعزام و اشتغال در خارج از کشور قادر به اخذ تصمیم قاطع به لحاظ عدم امکان برنامه ریزی دقیق نخواهند بود.

وی ادامه داد: از سویی، بالا رفتن نرخ خدمات مورد نیاز مانند بلیط هواپیما و اسکان در کشور مقصد، قدرت تصمیم گیری متقاضیان کار در آنسوی مرزها را کاهش داده است.

این مقام مسئول در دفاتر مشاوره شغلی خارج کشور بیان داشت: با توجه به شرایط موجود و مشکلات پیش روی مراکز کاریابی خارجی کشور و با پیگیریها و هماهنگی های انجام شده با وزارت تعاون، ‌کار و رفاه و همچنین مساعدت این وزارتخانه، مراکز کاریابی خارجی را به برخی از بانکهای عامل معرفی خواهیم کرد تا با اخذ تسهیلات بتوانند به برخی از مشکلات مالی خود رسیدگی کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیرکل انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران اظهار داشت: مسائل و مشکلات دفاتر مشاوره شغلی بین المللی باعث شده است بخش خصوصی در کمک به دولت در خصوص سیاست تعیین شده در برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور در خصوص اعزام نیروی کار به خارج از کشور، نقش کمتری را ایفا کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×