Categories: اخبار نساجی

تولید انبوه ماسک دهانی و دستگاه جاذب ریزگردها

 

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اعلام تولید انبوه ماسک دهانی و دستگاه جاذب ریزگردها از ارسال تعدادی از این محصولات به استان‌های در معرض آلودگی گرد و غبار خبر داد.

دکتر نسرین سلطان‌خواه در حاشیه مراسم هفته‌ی پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در جمع خبرنگاران گفت: تولید ماسک‌های دهانی و دستگاه جاذب ریزگردها تا زیر ۱۰ میکرون که امکان تنفسی خوبی داشته و قابل شست‌وشو هستند، در حال حاضر به مرحله‌ی تولید انبوه و استفاده رسیده‌اند که توسط بخش‌های دانش بنیان کشور تهیه و تاییدیه‌های لازم را از آزمایشگا‌ه‌های مورد اعتماد سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند.

سلطان‌خواه تولید انبوه ماسک دهانی و دستگاه جاذب ریزگردها را تجربه موفق همکاری بین دستگاهی عنوان کرد و گفت:‌ دانش و فناوری این دستگاه و ماسک توسط بخش خصوصی کشور بومی شده که امیدواریم بخش کوچکی از معضل ریزگردها را رفع کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خاطرنشان کرد: اصل دانش تولید ماسک و دستگاه جاذب ریزگردها، فیلترهایی است که بر پایه‌ی فناوری نانو ساخته شده و قابلیت شست‌وشو دارد.

همچنین مهندس محمدی‌زاده، رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که ماسک و دستگاه جاذب ریزگردها از نظر استفاده از فناوری‌های نوین مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست است، ادامه داد: البته مردم باید بدانند که این دو محصول در فضاهای بسته جواب می‌دهد و مناطق در معرض گرد و غبار می‌توانند در مدارس، بیمارستان‌ها و ادار‌ها هم از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: این ماسک و دستگاه قادر به جذب ذرات تا ده میکرون است؛ اما سازمان حفاظت محیط زیست، سفارش تولید ماسک و دستگاه‌ جاذب ذرات کوچک‌تر از ده میکرون را داده است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان را برای خرید این ماسک و دستگاه جهت استفاده در فضاهای بسته‌ دستگاه‌های اجرایی و مدارس طرف قرارداد دولت در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که دولت برای این طرح در نظر گرفته است، بیشتر جنبه فرهنگ‌سازی دارد. اما توصیه‌ی ما این است که دستگاه‌های اجرایی به خصوص وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش و حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت استفاده در کارخانه‌ها در بودجه‌ی عمومی خود اعتبار خاصی را برای خرید این ماسک و دستگاه در نظر بگیرد.

بر اساس این گزارش، در مراسم هفته‌ی پژوهش سازمان محیط زیست تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان حفاظت محیط زیست امضاء شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

مصاحبه با آقای سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، در طول نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

در گفتگوی اختصاصی مجله کهن با سام فروتنی، مدیر اجرایی شرکت فرش فارکو، که در…

30 دقیقه ago

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

20 ساعت ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

23 ساعت ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

3 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

4 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی (ویدیو)

شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه هدف گذاری خود را در چند سال اخیر…

4 روز ago