Categories: اخبار نساجی

«تولید ملی» تنها راه عبور از گردنه تحریم

 

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه تحریم‌ها باید با تدبیر، وحدت و همدلی پشت ‌سر گذاشته شود، گفت: تحریم‌های گوناگون کشور را در رسیدن به خودکفایی کمک کرده و تنها راه ناکامی تحریم‌ها توجه به «تولید ملی» است.

محمد سعید انصاری در خصوص توجه به تولید ملی، اظهار داشت: مسئولان باید قبل از هر چیز برای مقابله با تحریم‌ها تدبیر و وحدت داشته باشند.

وی افزود: اگر توانستیم با وحدت، انسجام به دست بیاوریم قطعاً در مسائل مختلف مرتبط با تحریم می‌توانیم موفق عمل کنیم.

انصاری با بیان اینکه باید مشکلات تحریم را با درایت پشت‌ سر بگذاریم، گفت: امروز در کشور با توجه به انسجام میان مردم و مسئولین می‌توانیم به خودکفایی در همه زمینه‌ها دست یابیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: اگر خواهان خودکفایی و عدم وابستگی به خارج از کشور هستیم باید سختی‌های بسیاری را در جریان این تحریم‌ها تحمل کنیم.

انصاری با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران سال های بسیاری است که تحریم‌ها را تجربه می‌کند، گفت: باز هم همانند سال های گذشته این تحریم‌ها ناکام خواهند ماند.

وی در خصوص مزایای بخش تولید کشور، خاطرنشان کرد: تولیدات داخلی از کیفیت خوبی برخوردار است در صورتی که از این بخش به خوبی حمایت شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به لزوم جایگزینی تولیدات داخل با کالاهای مشابه خارجی، تأکید کرد: دولت باید با آماده سازی بازار برای بخش تولید کشور و پرداخت تسهیلات با سود کمتر حمایت‌های مادی و معنوی کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس افزود: تولیدکنندگان نیز باید دقت بیشتری در تولید اجناس و کالای خود داشته باشند تا کالا با کیفیت بیشتری به دست مصرف‌کنندگان برسد.

انصاری با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌‌ها باید تنها از ظرفیت تولید داخل استفاده کنند، گفت: در صورت تهیه اقلام و کالاها از بخش تولید داخل قطعاً تحریم‌ها نیز بی‌اثر خواهد شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید ارزش بیشتری نسبت به تولیدات داخلی قائل شویم چراکه تنها راه نجات کشور پرداختن به مسائل این بخش مهم است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

رونق بخش فرش و کفپوش در نمایشگاه Heimtextil 2025 فرانکفورت

نمایشگاه نساجی Heimtextil 2025 که از 14 تا 17 ژانویه (25 الی 28 دی 1403)…

5 ساعت ago

Fabtex Georgia: یک نمایشگاه نساجی امیدوارکننده در منطقه قفقاز

با افتخار اعلام می‌کنیم که نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی «فاب تکس گرجستان 2024» با موفقیت…

7 ساعت ago

تأثیر تکاملی هوش مصنوعی بر صنعت نساجی

نویسنده: خانم راحیلا پروانه وار هوش مصنوعی (AI)با پردازش داده های عظیم، الگوهای منحصر به…

4 روز ago

انقلاب دیجیتال در صنعت فرش ایران: نقش واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش

مقدمه فرش ایرانی، گنجینه‌ای از هنر و فرهنگ ایران زمین، قدمتی چند هزار ساله دارد.…

6 روز ago

آقای رسول پیرهادی: از طراحی فرش دستباف تا نوآوری در سنت

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه وارد حرفه طراحی فرش دستباف شدید؟ بنده…

1 هفته ago