تولید ۱۰ هزار متر مربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از تولید ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع فرش توسط مددجویان امداد استان خبر داد و گفت: بخش زیادی از تولیدات فرش خراسان جنوبی توسط مددجویان این نهاد انجام می‌شود.

سیدجواد رضوی صبح امروز در جمع خانواده‌های مددجویان زیر پوشش امداد اظهار داشت: کمیته امداد دو سال پیاپی مقام نخست کشور را در تولید اشتغال در بین ۲۸ سازمان کشور کسب کرده است.

وی با بیان اینکه ۴ میلیون نفر در کشور زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند، گفت: ۳ میلیون نفر به طور موردی کمک دریافت می‌کنند و در مجموع هفت میلیون نفر در کشور زیر پوشش کمیته امداد هستند.

ایجاد ۶۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی متذکر شد: کمیته امداد امام خمینی در سال گذشته ۶۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

رضوی در ارتباط با تسهیلات خود اشتغالی گفت: این نهاد ابتدا افراد مستعد را شناسایی در مرحله بعد خدمات آموزشی و کارآموزی به آنان ارائه می‌شود و کمک هزینه‌ای بصورت وام برای انجام طرح‌های آنان اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: فرق کمیته امداد با دیگر سازمان‌ها در این است که این سازمان کار خود را با دادن تسهیلات به اتمام نمی‌رساند بلکه بعد از آن نیز کار نظارت خود را ادامه می‌دهد و بخاطر همین نظارت حداقل انحراف از طرح را دارد.

حذف تمام واسطه‌گران به نفع مددجویان

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی کاریابی برای افراد زیر پوشش، بیمه تامین اجتماعی و تامین سرمایه برای خرید وسایل مورد نیاز مددجویان را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد.

رضوی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع فرش در خراسان جنوبی طی شش ماهه گذشته توسط مددجویان امداد تولید شده است، افزود: بخشی از حفظ هویت فرش دستی در بیرجند در دست کمیته امداد است.

وی یادآور شد: کمیته امداد خراسان جنوبی با قیمت گذاری فرش ابتدا در بیرجند و سپس در تهران تمام واسطه‌ها را به نفع مددجو حذف کرده است.

۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی زیر پوشش امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد هستند،خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۹ درصد جمعیت استان خراسان جنوبی زیر پوشش کمیته امداد بوده‌اند که ۹ درصد بخاطر طرح‌های خود اشتغالی از حمایت این سازمان خارج شده‌اند.

این مسئول متذکر شد: کمیته امداد در بخش مشارکت‌های مردمی ۵۱ سرفصل دارد که شامل طرح اکرام برای حمایت ایتام و طرح شفا برای حمایت از ۸۱۰ بیمار صعب‌العلاج در خراسان جنوبی می‌شود.

رضوی اذعان داشت: کمیته امداد خراسان جنوبی در بخش فرهنگی نیز با ایجاد پنج مجتمع شبانه‌روزی برای مددجویان زیر پوشش رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago