اخبار نساجی

رایزنان بازرگانی ایران در خارج از کشور باید فعالتر باشند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران- عضو سندیکای صنعت برق ایران گفت: رایزنان بازرگانی ایران می‌توانند اطلاعات ذیقیمتی از بازارهای موجود در کشورهای مختلف در اختیار شرکت‌های ایرانی بگذارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی توانیر ،’ عباس مترجمی’ افزود: رایزنان بازرگانی می‌توانند با پایش و رصد کردن آمار و اطلاعات مربوط به فعالیتهای اقتصادی و صنعتی کشورهایی که در آنجا حضور دارند، اطلاعات ذیقیمتی را تهیه و از طریق مجاری مختلف در اختیار مسولان دولتی یا تشکل های صنفی قرار دهند.

این عضو سندیکای صنعت برق ایران با بیان اینکه هر چه دامنه این قبیل فعالیت‌ها زیادتر و اطلاعات جمع‌آوری‌ شده کامل‌تر و جامع‌تر باشد، امکان تعیین سطح واقعی و قابل تحقق مبادلات تجاری بهتر و بیشتر فراهم می شود، گفت: بدین ترتیب مقاوله نامه‌ها و قراردادهای مناسب‌تری امضاء و مبادله خواهد شد و چنانچه چگونگی تأمین مالی و منابع آن به طور دقیق و شفاف معلوم شده باشد ، اهداف تجاری پیش‌ بینی ‌شده قابل حصول خواهند بود.

مترجمی ادامه داد: تا سه دهه پیش همه فعالیت ها در حوزه های احداث نیروگاه، ساخت پستهای فشار قوی و اجرای خطوط انتقال نیرو از ۶۳ کیلوولت به بالا توسط شرکتهای اروپای غربی، ژاپنی و یا معدود شرکت های بلوک شرق سابق انجام می شد و ایرانی‌ها حتی به صورت پیمانکاران دست‌دوم هم حضور مؤثری در این پـروژه‌ها نداشتند،اما در حال حاضر و با وجود بالاتر رفتن سطح فن‌آوریها و تنوع فراوان در حجم کارها، در سراسر کشور حتی یک شرکت خارجی نیز در پروژه های برقی مشغول به کار نیست.

این عضو سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به این که برای اجرای یک پروژه صنعتی باید طراحی، تأمین تجهیزات و ساخت و اجرا باید به صورت برنامه ریزی شده پیش رود، اظهارداشت: در حال حاضر شرکت‌های زیادی در ایران توانایی و صلاحیت قانونی لازم برای فعالیت در یک، دو و یا هر سه عرصه مورد اشاره را دارا هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته ی عضو سندیکای صنعت برق ایران، شرکتی که توانایی انجام هر سه بخش را داشته و توسط مراجع ذیربط به عنوان پیمانکار EPC تائید صلاحیت‌شده باشد قادر به اجرای پروژه‌ها به صورت کلید در دست خواهد بود.

مترجمی با اشاره به این که در صنعت برق رعایت استانداردها از الزامات اولیه و اجتناب‌ناپذیر است، تصریح کرد: با وجود مقولات حساسی چون پایداری شبکه و در دسترس بودن در صنعت برق، دیگر جایی برای عدم رعایت استانداردها، اشتباه در طراحی و استفاده از تجهیزات غیراستاندارد و سهل‌انگاری در عملیات اجرایی و نصب تجهیزات و تست و راه‌اندازی وجود ندارد.

این عضو سندیکای صنعت برق ایران با بیان این که در اجرای یک پروژه فنی به ویژه در حوزه صنعت برق مرزبندی های جغرافیایی و یا سیاسی هیچ دخالتی ندارد و باید استانداردهای بین المللی رعایت شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل نیز شرکت های ایرانی توان اجرای کار در هرجای دنیا را دارند.

وی درخصوص بازارهای هدف شرکت های ایرانی به ویژه در صنعت برق گفت: از دید صادرکنندگان ، بازارهای هدف کشورهایی هستند که به طرق مختلف آشنایی لازم را با محصولات ایران چه به لحاظ کیفیت، تنوع، قیمت پیدا کرده و طیفی از محصولات و تولیدات ایران جذابیت خاصی برای آنها دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×