Categories: اخبار نساجی

توکلی: وزیری که مسوولیت مشکلات را بر عهده نمی گیرد بر سر کار نباشد بهتر است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است: مدیریت پولی و ارزی کشور ناتوان است و بهترین راه حل در این خصوص احیای اعتماد به پول ملی است.

احمد توکلی با حضور در همایش “از اقتصاد دفاع مقدس تا اقتصاد مقاومتی” که در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد به بررسی علل نوسانات بازار ارز از آذر ماه سال ۹۰ پرداخت.وی این موضوع را حادثه‌ای خواند که در تاریخ اقتصاد ایران بی سابقه بوده و ابراز داشت: نوسانات نرخ ارز باعث کاهش ۵۵ درصدی ارزش پول ملی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: نوسانات مقوله‌ای جدا از رشد است زیرا باعث بلاتکلیفی و عدم اطمینان به بازار و کاهش سرمایه گذاری می‌شود.وی با تاکید بر اینکه دولت بزرگترین مالک و مصرف کننده ارز در کشور است، افزود:

توکلی نقدینگی نامتناسب با تولید ملی را مهمترین عامل اقتصادی در افزایش نرخ ارز دانست و افزود: ابزار پرداخت، امکان تقاضا را خلع می‌کند. در سال‌های اخیر نقدینگی سیر متناسبی نداشته و استفاده بیش از اندازه از ارز نفتی در بودجه دولت باعث افزایش بدهی بانک‌ها شده است.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که تعلل برخی از مقامات دولتی در تصمیم گیری از دیگر عوامل بحران‌های اقتصادی اخیر است.

وی با انتقاد از مسوولان بانک مرکزی ابراز داشت: در این حوزه کسانی راس کار هستند که افراد قوی و با درایتی در عرصه اقتصادی نیستند کسانی هم که در مراتب پایین تری قرار دارند تجربه و درایت کافی ندارند و این موضوع باعث عملکرد ضعیف این سیستم شده است.نماینده مردم تهران با بیان اینکه اعتماد به پول ملی کاهش یافته است، تصریح کرد: ما در اقتصاد راه حل فوری نداریم. برای حل مشکلات باید صبر کنیم. راه حل انقلابی برای مقابله با مشکلات اقتصادی “فکور بودن” است.

توکلی همچنین با اشاره به آنچه آنرا سیاست انبساطی می‌خواند، گفت: باید از پرداخت سرانه نقدی به مصرف کنندگان پرهیز کرد؛ پرداخت یارانه‌های نسبی به مردم طرح خوبی بود اما آمادگی جهت اجرای صحیح آن نیازمند زمان بیشتری بود.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه دولت برای حل نوسانات ارزی کاری نکرده چرا شما در مجلس قانونی در این خصوص تصویب نمی کنید؟ گفت: در بازار ارز نقش دولت بسیار پررنگ تر از دیگر دستگاه‌ها است.

وزیر اقتصادی که مسوولیت مشکلات اقتصادی را بر عهده نمی گیرد بر سر کار نباشد بهتر است.وی در این خصوص افزود: یکی از منتقدین اصلی نسبت به مدیریت مجلس خودم هستم البته انتقاد به قصد اصلاح و ناگفته نماند که در استفاده غلط از عرصه نفتی، مجلس و دولت شریک هم هستند.توکلی در خصوص شاخه‌های اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به نفت کاهش یابد و به جای آن اندیشه‌ها و سرمایه های مردم را به کار گیریم، نباید اصل ۴۴ را اصل مالکیت حساب کنیم و در سیاست‌گذاری‌هایمان تزلزل داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص بهره‌های ۵۰ درصدی بعضی از موسسات مالی و اعتباری گفت: طبق قانون مسوول و ناظر اینگونه موسسات و بهره‌های آنان رییس بانک مرکزی و رییس جمهور است و آنها باید در این خصوص پاسخگو باشند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه ایرانتکس:بازتاب توانمندی‌های صنعت نساجی و نیاز به برنامه‌ریزی بهتر (ویدیو)

نمایشگاه ایرانتکس خوشبختانه همت مجری، شرکت نوین، و نظارت انجمن صنایع نساجی ایران، برای سی…

19 ساعت ago

نمایشگاه‌های نساجی: فرصتی برای عبور از رکود و توسعه صادرات (ویدیو)

در نمایشگاه‌های نساجی سال‌های اخیر همواره در نمایشگاه‌های مختلف حضور داشتیم و امسال نیز با…

22 ساعت ago

مصاحبه با آقای مهندس رضا معتمدی مدیر عامل گروه مهندسی و بازرگانی معتمد تکس

لطفا مختصری از تاریخچه گروه معتمد تکس و همچنین فعالیت هایی که تا الان در…

2 روز ago

چالش‌ها و دستاوردهای ما در نخستین حضور نمایشگاهی (ویدیو)

چالش‌های اصلی ما در زمینه تولید مواد کمکی رنگرزی، تکمیل و چاپ، مشکلاتی است که…

2 روز ago

نمایشگاه‌های صنعتی: ضرورت اصلاحات بـرای حمایت از تولیدکنندگان کوچک (ویدیو)

نمایشگاه‌های صنعتی همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تجاری و صنعتی در کشور شناخته…

2 روز ago

تحولی شگرف در صنعت فرش با واقعیت افزوده!

فروشندگان گرامی، آیا با این چالش‌ها مواجه هستید؟ • مرجوعی بالا در فروش اینترنتی •…

3 روز ago