اخبار نساجی

تکذیب خبر دادن میوه های وارداتی به گاوها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تکذیب خبر دادن میوه های وارداتی به گاوها

 

رییس اتحادیه باغداران کشور :مرکبات فاسد شده به گاوداری ها داده نمی شود و گاو مرکبات لهیده را نمی خورد . باید گفت برخی شایعات منطق درستی ندارد.

به گزارش قدس آنلاین عنایت الله بیابانی در گفت وگو با پانا ،خاطر نشان کرد: به دلیل آنکه تامین موز در کشور وجود ندارد مجوز واردات موز با تعرفه صفر درصد داده شده و وارد کنندگان در تفاهمی که با دولت امضا کرده بودند متعهد شده اند که قیمت را در سطح مورد تفاهم و مورد نظر که محدوده قیمتی ۱۵۰۰تومان است ، حفظ کنند.

رییس اتحادیه باغداران کشور گفت: متاسفانه دلال بازی و واسطه گری اجازه نمی دهد تا عرضه و تقاضای واقعی تعیین کننده قیمت ها در بازار باشد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بیابانی گفت : موز در کشور تولید نمی شود و به طور کامل وارداتی است و با وجود آنکه وارد کنندگان متعهد شده بودند موز را با قیمتی در محدوده ۱۵۰۰ تومان تثبیت کنند، این امر اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: قیمت سرسام آور موز به دلیل واسطه گری و دلالی در بازار میوه است و با وجود آنکه تعرفه وردات موز صفر است، قیمت در بازار شرایط منطقی ندارد .

رییس اتحادیه باغداران در خصوص روند افزایشی صیفی جات نیز گفت : سرمای هوا موجب شد تا در برخی از نقاطی که باید صیفی و سبزی آن به بازار ارایه می شود با تاخیر زمانی همراه باشد .

وی ادامه داد: در هفته های آینده شاهد شرایط مناسب تر در بازار سبزی و صیفی جات خواهیم بود و قیمت ها به سطح پایین تری خواهند رسید .

وی در خصوص فاسد شدن برخی مرکبات ذخیره سازی شده در انبارها و فروش آنها به گاوداری ها نیز گفت : این خبر را تایید نمی کنم و آن بخش از ذخیره سازی انجام شده توسط دولت در اختیار مراکز توزیع استانی قرار گرفته وبخشی از ذخیره سازی بخش خصوصی نیز به بازار عرضه شده و انبارهای شمال کشور حاضر نیستند که مرکبات را کمتر از ۱۳۰۰ تومان عرضه کنند بنابراین فساد میوه های ذخیره سازی شده مورد تایید نیست .

بیابانی اظهارکرد:مرکبات فاسد شده نیز به گاوداری ها داده نمی شود و گاو مرکبات لهیده را نمی خورد و باید گفت برخی شایعات در بازار منطق درستی ندارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×